• На головну

  • Версія для
    друку

  • Мапа сайту

  • Контакти
Закрити

Авторизація

Увійти на сайт | Реєстрація

майдан Просвіти,1 м.Рівне, 33013 тел.(0362)69–52–02, факс (0362)62–00–64, Е-mail: oblrada@rada.rv.ua

Анонси подій

07 вересня 2018 року об 11.00 у сесійній залі обласної ради (м.Рівне, майд.Просвіти, 2)
відбудеться пленарне засідання двадцятої сесії обласної ради

Рівненська обласна рада здійснює відбір юридичних осіб – організаторів аукціонів
з продажу об’єктів приватизації, що належать до обласної комунальної власності

У вівторок, 21 серпня 2018 року в 301 каб. облради відбудуться

засідання постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників обласних комунальних закладів охорони здоров'я:



Оголошується конкурс на зайняття посади головного лікаря комунального закладу «Обласний центр громадського здоров’я» Рівненської обласної ради.



Програма всеукраїнської наради-семінару для представників місцевого самоврядування 11-14 вересня у Затоці



Розпочався прийом документів на заміщення посади начальника комунального закладу «Група з централізованого господарського обслуговування навчальних закладів і установ освіти» Рівненської обласної ради



ОГОЛОШЕННЯ про проведення конкурсного добору керівників комунальних закладів культури спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області



Оголошено конкурс "Кращі практики місцевого самоврядування" у 2018 році

Конкурс проводить Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

З 12 по 17 жовтня 2018 року в м.Хевіз (Угорщина) за підтримки Посольства Угорщини в Україні

заплановано міжнародний міжвідомчий семінар "Сучасні стратегії у профілактиці дитячого та сімейного неблагополуччя".

Архів новин

  
Пн Вт Сер Чт Пт Сб Нд
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2


У  К  Р  А  Ї  Н  А


РІВНЕНСЬКА    ОБЛАСНА   РАДА


П’яте  скликання


 (Двадцять дев’ята сесія)


Р І Ш Е Н Н Я


від «25» вересня 2009 року                                                                            1359


 


Про комунальний заклад „Чудельська


спеціальна загальноосвітня школа-інтернат


№2 І – ІІ ступенів“ Рівненської обласної ради


 


Керуючись статтею 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні“, статтею 18 Закону України „Про освіту“, „Про загальну середню освіту“, Положенням про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 15.09.2008 №852, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.12.2008 за №1219/15910, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада


в и р і ш и л а :


 


1.      Перейменувати Чудельську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат №2 Сарненського району Рівненської обласної ради у комунальний заклад "Чудельська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 І – ІІ ступенів" Рівненської обласної ради.


2.      Затвердити Статут комунального закладу „Чудельська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 І – ІІ ступенів“ Рівненської обласної ради у новій редакції (додається).


3.      Директору комунального закладу „Чудельська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2 І – ІІ ступенів“ Рівненської обласної ради подати на державну реєстрацію Статут в установленому законодавством порядку.


4.      Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А., постійні комісії обласної ради з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту (Кривко М.П.), з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.), з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Вдовиченко В.В.).


 


            Голова ради                                                                       О.Ю. Данильчук


 


С  Т  А  Т  У  Т


комунального закладу


«Чудельська спеціальна загальноосвітня


школа - інтернат № 2 І–ІІ ступенів»


Рівненської обласної ради


 


(нова редакція)


 


с. Чудель – 2009


 


1.     Загальні положення.


1.1.           Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності комунального закладу „Чудельська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 2 І – ІІ ступенів“ Рівненської обласної ради (надалі – Спеціальна школа-інтернат).


      Повна назва: Комунальний заклад „Чудельська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І – ІІ ступенів” Рівненської обласної ради.


1.2.           Скорочена назва: Чудельська спеціальна школа-інтернат.


1.3.           Юридична адреса школи-інтернату: 34542, с.Чудель, Сарненський район, Рівненська область.


1.4.           Спеціальна школа-інтернат є правонаступником усіх прав та обов’язків Чудельської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 2 Сарненського району, Рівненської області, створеної у 1963 році та перереєстрованої 21 жовтня 1997 року Сарненською районною державною адміністрацією за № 1 604 105 0001 000541.


1.5.           Спеціальна школа-інтернат заснована на спільній власності територіальних громад сіл,  селищ, міст Рівненської області. Власником Спеціальної школи-інтернату є територіальні громади сіл,  селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради.


1.6.       Спеціальна школа-інтернат створена в установленому порядку Рівненською обласною радою, має статус комунального закладу, утримується за рахунок обласного бюджету і є неприбутковою.


1.7.           Галузеве управління Спеціальною школою-інтернатом здійснює управління освіти і науки облдержадміністрації.


1.8.           Спеціальна школа-інтернат має самостійний баланс, власний рахунок (рахунки),  печатку встановленого зразка, кутовий штамп, бланки зі своїм найменуванням та  ідентифікаційний код. Спеціальна школа-інтернат може мати вивіску, встановленого зразка зі своїм найменуванням, власну символіку, прапор, герб, інші атрибути. Положення з описом та порядком використання власної символіки, прапору, герба та інших атрибутів затверджується відповідно до чинного законодавства.


1.9.           Спеціальна школа-інтернат набуває права юридичної особи з дня її державної     реєстрації у встановленому законом порядку.


1.10.      Головною метою діяльності Спеціальної школи-інтернату є забезпечення здобуття певного рівня освіти, професійної орієнтації та підготовки, корекційно-розвиткової  роботи з дітьми,  які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.


1.11.      Особливі умови виховання, навчання і утримання учнів, охоронно-педагогічного режиму у спеціальній школі визначаються:


-         спеціальним режимом дня та системою навчальної, виховної і корекційної роботи;


-         створенням спеціальних умов для корекційної спрямованості навчання, відновлення здоров'я, подолання порушень психічного і фізичного розвитку, коригування порушень аналізаторів і формування мовлення учнів;


-         здійсненням індивідуального та диференційованого підходу у навчанні та вихованні з урахуванням характеру порушення;


-         забезпеченням умов для розвитку нахилів і здібностей, здобуття учнем соціально необхідного мінімуму обов'язкових вимог до рівня і обсягу повної загальної  спеціальної середньої освіти.


1.12.      Головними завданнями Спеціальної школи-інтернату є:


-         забезпечення права дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, на здобуття певного освітнього рівня загальної середньої освіти шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу в комплексі з корекційно-розвитковою роботою, медичною реабілітацією;


-         розвиток природних здібностей і обдарувань, творчого мислення вихованців, здійснення їх допрофесійної та професійної підготовки, формування соціально адаптованої особистості;


-         сприяння засвоєнню учнями норм громадянської етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових умінь і навичок;


-         сприяння фізичному і психічному розвитку дітей;


-         забезпечення у процесі навчання й виховання системного кваліфікованого психолого-медико-педагогічного супроводу з урахуванням стану здоров’я, особливостей психофізичного розвитку вихованців (учнів);


-         здійснення соціально-педагогічного патронату: надання психолого-педагогічної допомоги батькам (особам, які їх замінюють) з метою забезпечення їх активної участі в комплексній навчально-виховній, корекційно-розвитковій роботі.


1.13.      У своїй діяльності Спеціальна школа-інтернат керується Конституцією України,   Конвенцією ООН "Про права дитини", Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", «Про дошкільну освіту», "Про охорону дитинства", «Про реабілітацію інвалідів в Україні», «Про психіатричну допомогу»,  Основами законодавства України про охорону здоров’я, Сімейним кодексом України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 15.09.2008 № 852, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.12.2008 за № 1219/15910, іншими законодавчими актами в галузі освіти і охорони дитинства, актами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади, та  органів місцевого самоврядування та власним Статутом.


1.14.      Відповідно до Закону України “Про реабілітацію інвалідів в Україні” Спеціальна школа-інтернат за змістом реабілітаційних заходів належить до установ психолого-педагогічної реабілітації та здійснює комплексну реабілітацію дітей-інвалідів відповідно до державних соціальних нормативів у сфері реабілітації.


1.15.      Мова виховання, навчання та спілкування з дітьми в Спеціальній школі-інтернаті є   державна.


1.16.      Діти-сироти і діти, які залишилися без піклування батьків, яким не призначений опікун (піклувальник), перебувають в закладі на повному державному забезпеченні.


1.17.      Психологічне забезпечення навчально-виховного процесу в Спеціальній школі-інтернаті здійснюють практичні психологи. За своїм статусом вони належать до педагогічних працівників.


1.18.      Навчально-методичне та кадрове забезпечення, організація підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та перепідготовка здійснюється Спеціальною школою-інтернатом відповідно до чинного законодавства.


1.19.      Спеціальна школа-інтернат самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями відповідно до чинного законодавства.


1.20.      Спеціальна школа-інтернат не відповідає за зобов’язаннями власника (засновника), а  власник (засновник) не відповідає за зобов’язаннями Спеціальної школи-інтернату.


1.21.      Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов’язаннями Спеціальної школи-інтернату. Спеціальна школа-інтернат не відповідає за зобов’язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.


1.22.      У межах своєї Статутної діяльності Спеціальна школа-інтернат має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем, відповідачем в судах всіх інстанцій.


1.23.      Спеціальна школа-інтернат має право:


-         проходити в установленому порядку державну атестацію;


-         визначати варіативну частину робочого навчального плану;


-         в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;


-         спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;


-         використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;


-         отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;


-         залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;


-         розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.


 


2.      Тип і структура Спеціальної школи-інтернату та строки навчання


2.1.           Тип закладу – Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І - ІІ ступенів для розумово відстали дітей.


2.2.           Гранична норма наповнюваності класів і груп визначається чинним законодавством.


2.3.           Спеціальна школа-інтернат є двоступеневою: І ступінь - початкова школа (підготовчий клас, 1 – 4 класи); ІІ ступінь - основна школа (5 – 9 класи).


2.4.           Спеціальна школа-інтернат у своєму складі може мати дошкільну групу у яку приймаються діти з трьох років. Строк перебування у дошкільній групі – 3 роки. По закінченні зазначеного строку, шкільна психолого-медико-педагогічна комісія приймає рішення щодо продовження навчання дитини: - у підготовчому класі чи направляється до першого класу.


2.5.           Спеціальна школа-інтернат може утворювати навчально-виховні об’єднання з позашкільними та іншими навчальними закладами для задоволення  культурно-освітніх  потреб вихованців (учнів).


2.6.           Спеціальна школа-інтернат може мати у своєму складі дошкільні групи, класи з поглибленим вивченням предметів.


2.7.           На бажання батьків (осіб, які їх замінюють) діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, можуть лише навчатися у Спеціальній школі-інтернаті  без проживання у  ній.


2.8.           Для  організації навчально-виховної та корекційно-розвиткової роботи дітей, які мають складні вади розвитку, у складі Спеціальної школи-інтернату відкриваються окремі класи (групи).  Гранична наповнюваність класів (груп) для дітей, які мають складні вади розвитку,  не повинна перевищувати 6 осіб.


2.9.           Для вихованців (учнів) Спеціальної школи-інтернату, які за станом здоров’я можуть оволодіти професією певного кваліфікаційного рівня можуть відкриватися класи з поглибленою професійною реабілітацією. Добір учнів до таких класів здійснюється за  рекомендаціями лікарів і шкільних  психолого-медико-педагогічних комісій з урахуванням побажань  учнів та  їх батьків (осіб, які їх замінюють).


2.10.      Такі класи та їх наповнюваність установлюється управлінням освіти і науки облдержадміністрації виходячи із фактичної кількості вихованців (учнів), відповідно до Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп  подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.03.2002 за  № 229/6517.


2.11.      Для надання індивідуальної корекційної допомоги та добору відповідних програм навчання у Спеціальній школі-інтернаті діє шкільна психолого-медико-педагогічна комісія, метою якої є:


вивчення особливостей психофізичного розвитку кожного вихованця (учня) у динаміці;


визначення адекватних умов, форм і методів навчально-виховної, корекційно-розвиткової роботи, професійної реабілітації;


переведення вихованців (учнів) до наступного класу Спеціальної школи-інтернату.


2.12.      Для дітей, діагноз хвороби яких потребує уточнення, відкриваються діагностичні класи. Методичне керівництво в них здійснює шкільна психолого-медико-педагогічна комісія.


 


3.      Зарахування та добір учнів для навчання у Спеціальній школі-інтернаті.


3.1.           Комплектування Спеціальної школи-інтернату здійснюється управліннями освіти і науки обласної державної адміністрації.


3.2.           Направлення дітей до Спеціальної школи-інтернату здійснюється  на бажання батьків (осіб, що їх замінюють) на підставі  висновків відповідних психолого-медико-педагогічних консультацій.


3.3.           Зарахування учнів до Спеціальної школи-інтернату проводиться, як правило, до початку навчального року наказом директора на підставі таких документів:


направлення управління освіти і науки облдержадміністрації;


заяви батьків або осіб, які їх замінюють;


копії свідоцтва про народження дитини;


висновку психолого-медико-педагогічної консультації;


особової справи (витягу з особової справи) та  документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які зараховуються до підготовчого, першого класів);


індивідуальної програми реабілітації інваліда (для дитини-інваліда);


довідок про стан здоров’я дитини: "Медична карта дитини" (ф. № 026/о); витяг з "Історії розвитку дитини" (ф. № 112/о) з даними про результати аналізів (загальний аналіз крові та сечі, мазок із зіва на дифтерію, аналіз калу на дезгрупу, яйця глистів, зшкребок на ентеробіоз); копії "Карти профілактичних щеплень" (ф. № 063/о); довідки закладу охорони здоров’я про те, що дитина не перебувала в контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями.


Усі діти з недорозвиненням мовлення повинні мати висновок сурдолога.


3.4.           Для зарахування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, окрім зазначених, подаються  документи, передбачені пунктом 37 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866.


3.5.           Документи, необхідні для зарахування дитини до Спеціальної школи-інтернату, подаються  особисто батьками або особами, які їх замінюють.


3.6.           До Спеціальної школи-інтернату зараховуються діти як правило 6(7) років років з уповільненим темпом психічного розвитку, але з потенційно збереженими можливостями інтелектуального розвитку.


3.7.           До Спеціальної школи-інтернату зараховуються розумово відсталі діти як правило 6(7) років та діти з відповідним діагнозом з такими медичними показаннями: легка розумова відсталість; помірна розумова відсталість; органічна деменція різного походження, яка відповідає легкій та помірній розумовій відсталості.


3.8.     Не зараховуються до Спеціальної школи-інтернату для розумово відсталих дітей діти з тяжкою, глибокою розумовою відсталістю, органічною деменцією різного походження з вираженою дезадаптацією, відсутністю навичок самообслуговування:


      з психічними захворюваннями, у яких, окрім розумової відсталості, спостерігаються інші тяжкі нервово-психічні порушення;


      з розумовою відсталістю або органічною деменцією з вираженими і стійкими психопатоподібними розладами;


      з розумовою відсталістю з частими денними або нічними судомними нападами;


      з шизофренією із стійкими психопатичними  розладами;


      стійким денним і нічним енурезом, енкопрезом;


      різними відхиленнями  в психічному розвитку,   пов’язаними  з первинним порушенням слуху, зору, опорно-рухового апарату;


       із  затримкою психічного розвитку, пов’язаною із залишковими явищами органічних уражень головного мозку або соціальною (педагогічною) занедбаністю.


3.9.     До підготовчого класу Спеціальної школи-інтернату за висновком відповідної психолого-медико-педагогічної консультації зараховуються діти з 6 (7) років, які не здобули  дошкільну освіту  або через певні обставини не готові до навчання у школі.


3.10.До 1-го класу Спеціальної школи-інтернату за висновком відповідної психолого-медико-педагогічної консультації зараховуються діти з 6 (7) років, які здобули  дошкільну освіту.


3.11.У разі, коли за висновком відповідної психолого-медико-педагогічної консультації та рекомендаціями лікарів вихованці (учні) Спеціальної школи-інтернату розпочинають навчання не з підготовчого, а з І-го класу, строк навчання у школі    І ступеня зменшується на один рік.


3.12.При зарахуванні дітей до Спеціальної школи-інтернату допускається перевищення віку, установленого для загальноосвітніх навчальних закладів, на 1-2 роки.


3.13.У разі відновлення здоров’я вихованці (учні) Спеціальної школи-інтернату за висновком відповідної психолого-медико-педагогічної консультації переводяться до іншого типу загальноосвітнього навчального закладу за місцем проживання дитини чи за вибором батьків (осіб, які їх замінюють).


3.14.У навчально-виховному процесі школи реалізується ідея соціалізації особистості.


3.15.Діти, члени однієї сім'ї /брати, сестри/, направляються в один заклад, за винятком, коли за медичними показниками або з інших (поважних) причин їх виховання має здійснюватись окремо.


 


4.                  Організація діяльності Спеціальної школи-інтернату


та соціальний захист вихованців


4.1.              Режим роботи Спеціальної школи-інтернату установлюється закладом з урахуванням особливостей організації навчально-виховного процесу відповідно до контингенту вихованців та погоджується з управлінням освіти облдержадміністрації і державною санітарно-епідеміологічною службою.


4.2.           Під час канікул адміністрація Спеціальної школи-інтернату сприяє організації відпочинку та оздоровленню вихованців у дитячих санаторіях, таборах відпочинку тощо.


4.3.           За заявою батьків або осіб, які їх замінюють, вихованці Спеціальної школи-інтернату на період канікул, у вихідні та святкові дні, а з поважних причин  і в інші дні, можуть виїжджати додому в супроводі дорослих.


4.4.           На клопотання батьків або осіб, які їх замінюють, вихованці, які перебувають на утриманні в Спеціальній школі-інтернаті, можуть проживати у своїх сім’ях, якщо це не шкодитиме фізичному та психічному здоров’ю дітей і батьки дитини не позбавлені батьківських прав.


4.5.           Надання такої можливості на період від одного місяця до повного строку навчання в Спеціальній школі-інтернаті оформляється наказом директора.


4.6.           Відволікання вихованців (учнів) від навчальних занять забороняється, крім особливих випадків, передбачених законодавством.    


4.7.           Утримання вихованців (учнів), які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку у Спеціальній школі-інтернаті здійснюється за рахунок держави.


4.8.           Вихованці (учні)  Спеціальної школи-інтернату забезпечуються предметами гардеробу, текстильної білизни та предметами першої потреби відповідно до Норм матеріального та нормативів фінансового забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також вихованців шкіл-інтернатів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 17.11.2003 № 763, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.01.2004 за № 27/8626.


4.9.           Спортивним інвентарем та обладнанням, засобами навчання та іншим навчальним приладдям, іграшками та іграми, матеріалами для розвитку індивідуальних творчих здібностей вихованців (учнів), гурткової, секційної роботи, технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення учні забезпечуються відповідно до встановлених норм.


4.10.      Забезпечення підручниками та навчальними посібниками вихованців (учнів)  Спеціальної школи-інтернату здійснюється відповідно до Порядку забезпечення учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів підручниками та навчальними посібниками, затвердженого наказом Міністерства освіти України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України від 24.12.99 № 442/311/155, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2000 за № 14/4235 (із змінами).


4.11. Після закінчення спеціальної школи-інтернату випускникам безоплатно видається комплект літнього одягу і взуття, що був у їхньому користуванні під час навчання. За потреби, з урахуванням матеріального становища родини, безоплатно може видаватися також комплект зимового одягу і взуття, що був у користуванні дитини під час навчання в цьому закладі.


            Вихованцям, які вибувають із школи-інтернату з інших причин, безоплатно видається комплект сезонного одягу та взуття, що був у їхньому користуванні на момент вибуття.


4.12. Медичне обслуговування вихованців (учнів) Спеціальної школи-інтернату незалежно від підпорядкування і форми власності здійснюється медичними працівниками відповідно до штатного розпису закладу. У разі тимчасової вакансії посад медичних працівників окремих спеціальностей медичне обслуговування здійснюють медичні працівники дитячих закладів охорони здоров’я за територіальним принципом.


            Управління освіти і науки облдержадмінітсрації забезпечує перевезення вихованців до дитячих  закладів охорони здоров’я на консультацію і (або) госпіталізацію та повернення їх до навчального закладу.


4.13. Відповідальність за організацію харчування вихованців (учнів) Спеціальної школи-інтернату, додержання вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм покладається на власника та керівника цього закладу.


            Харчування вихованців (учнів)  у Спеціальній школі-інтернаті здійснюється  відповідно до норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах, затверджених постановою  Кабінету Міністрів України  від 22.11.2004 № 1591 (із змінами).


            Організація харчування вихованців (учнів) здійснюється відповідно до Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого  наказом Міністерства охорони здоров’я та Міністерства освіти і науки України від  01.06.2005 № 242/329, зареєстрованого  в Міністерстві юстиції України 15.06.2005 за № 661/10941.


4.14. Контроль та нагляд за організацією медичних та санітарно-гігієнічних заходів, якістю харчування вихованців (учнів) покладається на медичний персонал Спеціальної школи-інтернату, органи охорони здоров’я.


4.15. Науково-методичне забезпечення діяльності Спеціальної школи-інтернату здійснюється відповідно до статті 42 Закону України «Про загальну середню освіту».


 


5.      Організація навчально-виховного процесу в Спеціальній


школі-інтернаті


5.1.     Навчально-виховний процес у Спеціальній школі-інтернаті здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, розроблених закладом на основі типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.


5.2.     Робочий навчальний план Спеціальної школи-інтернату затверджується управлінням освіти і науки облдержадміністрації.


5.3.     Експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани Спеціальної школи-інтернату погоджуються з Міністерством освіти і науки України за поданням управління освіти і науки обласної державної адміністрації.


5.4.     Спеціальна школа-інтернат працює за навчальними програмами, підручниками і посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. Під час навчання учнів у Спеціальній школі-інтернаті використовуються як спеціальні програми і підручники, так і програми й підручники загальноосвітньої школи. У випадках,  коли учні мають ускладнені вади психофізичного розвитку, дисграфію, дислексію, акалькулію і не можуть засвоїти програму з окремих предметів, педагогічна рада школи за поданням шкільної психолого-медико-педагогічної комісії та погодженням з батьками (особами, які їх замінюють) приймає рішення про переведення таких учнів на навчання за індивідуальними навчальними програмами.


5.5.     Індивідуальні  навчальні  програми  розробляються  вчителем на основі навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, та робочого навчального плану закладу, погоджуються з батьками (особами, які їх замінюють),  розглядаються  педагогічною  радою і затверджуються керівником Спеціальної школи-інтернату.  Навчальні  досягнення  таких  учнів  оцінюються  за обсягом  матеріалу,  визначеного  індивідуальною  навчальною програмою.


5.6.     Навчально-виховний процес вихованців (учнів) у Спеціальній школі-інтернаті здійснюється з урахуванням особливостей  психічного та фізичного розвитку за змістом, формами і методами їх навчання, відповідного режиму дня, що забезпечує системність навчально-виховної, корекційно-розвиткової, лікувально-профілактичної роботи, реабілітаційних заходів.


5.7.     Навчально-виховний процес у Спеціальній школі-інтернаті має корекційну спрямованість. Завдяки індивідуальному та диференційованому підходу створюються передумови для подолання порушень психофізичного розвитку, засвоєння вихованцями (учнями)  програмового матеріалу, розвитку їх здібностей, професійно-трудової підготовки, подальшої соціалізації.


5.8.     Ефективність навчально-виховної, корекційно-розвиткової роботи досягається через забезпечення вихованців (учнів) відповідними засобами навчання та  реабілітації, медичними виробами.


5.9.     Трудове навчання у Спеціальній школі-інтернаті передбачає систему заходів, спрямованих на відновлення, компенсацію порушених функцій, оволодіння вихованцями трудовими вміннями і навичками, що є основою для  подальшої професійної підготовки.


5.10. Трудове навчання здійснюється диференційовано з урахуванням психофізичних, індивідуальних особливостей та можливостей учня і може здійснюватися у формі професійного навчання.


5.11. Професійне навчання організовується на базі навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобного господарства тощо.


5.12. Професійна освіта, спрямована на оволодіння навичками спеціальності в Спеціальній школі-інтернаті визначається з урахуванням рекомендацій лікарів, побажань учнів та їх батьків (осіб, які їх замінюють), потреб регіонів.


5.13. При проведенні уроків з трудового навчання  класи  поділяються на групи. Комплектування груп за видами праці здійснюється з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів та рекомендацій лікарів.


5.14. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.


5.15. Тривалість уроків у підготовчих, перших класах початкової школи становить 35 хвилин, у других-четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих-дев’ятих (десятих) класах – 45 хвилин. При цьому у підготовчих, перших-четвертих класах після 15 хвилин уроку, у п'ятих-дев’ятих (десятих) класах після 20 хвилин уроку проводяться рухливі внутрішні перерви (фізкультхвилинки).


5.16. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням необхідної організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше 15 хвилин, і великої перерви після другого або третього уроку – не менше 30 хвилин.


5.17. Домашні та самостійні завдання у підготовчому та І-му класах не задаються. Письмові домашні завдання у наступних початкових класах не обов’язкові. Вони можуть задаватися учням з урахуванням типологічних та індивідуальних особливостей їх психофізичного розвитку.


5.18. Домашні завдання у 5-9-х класах задаються з урахуванням психофізичних особливостей, індивідуальних можливостей учнів та педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог. Зміст, обсяг і форма виконання домашніх завдань визначаються вчителем.          


5.19. Тривалість і структура навчального року, строки і тривалість канікул, оцінювання навчальних досягнень вихованців (учнів) Спеціальної школи – інтернату, проведення державної підсумкової атестації, переведення і випуск учнів, видача документів про базову загальну середню освіту здійснюється відповідно до законодавства.


5.20. Випускники, які  закінчили  Спеціальну школу-інтернат для розумово відсталих дітей, отримують свідоцтво про закінчення спеціальної загальноосвітньої школи, що дає право на вступ до професійно-технічного навчального закладу з урахуванням рекомендацій лікарів.


 


6.                             Особливості навчально-виховної, корекційно-розвиткової,


лікувально-профілактичної роботи у Спеціальній школі-інтернаті


6.1.           Навчально-виховна та корекційно-розвиткова робота є складовою режиму Спеціальної школи-інтернату, додержання якого є обов'язковим для усіх працівників. Режим роботи Спеціальної школи-інтернату складається з урахуванням специфіки його функціонування з урахуванням психофізичних особливостей вихованців (учнів), санітарно-гігієнічних вимог і є цілодобовим.


6.2.           Відповідно до Типових навчальних планів у Спеціальній школі-інтернаті проводиться корекційно-розвиткова робота з предметно-практичного навчання, лікувальної фізкультури, ритміки, соціально-побутового, просторового орієнтування, розвитку мовлення (формування вимови і мовлення), слухового, зорового, дотикового сприймання, комунікативної діяльності з метою корекції первинних і вторинних відхилень у розвитку учнів, створення сприятливих умов для здобуття повної загальної середньої освіти, професійно-трудової підготовки, подальшої соціалізації вихованців (учнів).


6.3.           Корекційні заняття, індивідуальні або групові, проводяться учителями з урахуванням особливостей розвитку вихованців (учнів).


6.4.           Лікувально-профілактичні заходи передбачають профілактику соматичних захворювань, підтримання належного рівня психічної активності, працездатності, контроль за фізичним розвитком дітей. З цією метою медичними працівниками надається консультативна допомога педагогам і вихователям у дозуванні шкільних навантажень.


6.5.           Комплексне відновлювальне лікування в Спеціальній школі-інтернаті проводиться за методиками медико-соціальної реабілітації, рекомендованими Міністерством охорони здоров'я України відповідно до індивідуальних програм реабілітації дитини-інваліда.


6.6.           У Спеціальній школі-інтернаті особлива увага приділяється лікувально-профілактичній і корекційно-розвитковій роботі з урахуванням клінічних проявів захворювань та психологічних особливостей учнів (вихованців), що зумовлюють труднощі в навчанні.


6.7.           Медична корекція основної вади розвитку передбачає специфічну медикаментозну фізіокліматотерапію, спеціальну лікувальну фізкультуру, застосування відповідного обладнання .


6.8.           У відновлювальному медикаментозному лікуванні загальної недостатності нервової системи та психічного стану вихованців (учнів) Спеціальної школи-інтернату  здійснюється раціональна психотерапія із застосуванням реабілітаційних, у т. ч. не медикаментозних методик, спрямованих на відновлення не тільки рухових функцій, але й психіки та мовлення, з метою максимально можливої соціальної адаптації та ранньої профорієнтації учнів (вихованців).


6.9.           Медичні і педагогічні працівники під час занять та в позаурочний час здійснюють системні спостереження за дітьми. Результати динамічних медичних, психолого-педагогічних спостережень систематично обговорюються на засіданнях методичних об’єднань, педагогічної ради за участю шкільної психолого-медико-педагогічної комісії з метою уточнення режиму, змісту, форм і методів навчання, застосування індивідуального підходу до дитини.


6.10.      На основі фізичних та інтелектуальних особливостей розвитку дітей лікарі, спільно з педагогічними працівниками приймають об╜рунтовані рішення щодо трудового навчання у Спеціальній школі-інтернаті з урахуванням майбутньої спеціальності, реальних можливостей їх працевлаштування, форм подальшого професійного навчання вихованців (учнів).


6.11.      Медичні працівники ознайомлюють педагогічних працівників, батьків (осіб, які їх замінюють) із санітарно-гігієнічним режимом Спеціальної школи-інтернату, клінічними проявами особливостей розвитку вихованців; здійснюють просвітницьку роботу серед вихованців (учнів)  з питань дотримання правил особистої гігієни, здорового способу життя.


6.12.      Заклади охорони здоров’я, разом з органами управління освітою та органами охорони здоров’я щороку забезпечують безоплатний медичний огляд вихованців (учнів), моніторинг і корекцію стану здоров’я, проведення лікувально-профілактичних заходів у Спеціальній школі-інтернаті.


6.13.      Консультативно-методична допомога з питань організації навчально-виховної, корекційно-відновлювальної, лікувально-профілактичної роботи здійснюється науково-дослідними, науково-методичними та лікувальними закладами, на території обслуговування якої розташована Спеціальна школа-інтернат.


6.14.      Санітарно-гігієнічний та протиепідемічний режим у Спеціальній школі-інтернаті забезпечується оптимальним співвідношенням інтелектуального та фізичного навантаження, тривалості навчальних занять і відпочинку, здійсненням комплексу заходів з фізичного виховання та загартування дітей, організацією раціонального харчування, профілактикою травматизму, дотриманням протиепідемічних заходів, вимог техніки безпеки.


6.15.      Відповідальність за додержання санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм несуть директор Спеціальної школи-інтернату, Рівненська обласна рада, нагляд здійснюється установою державної санітарно-епідеміологічної служби.


 


7.      Учасники навчально-виховного та реабілітаційного процесу


7.1.     Учасниками навчально-виховного та реабілітаційного процесу є вихованці (учні), керівники, педагогічні, медичні, інші працівники Спеціальної школи-інтернату та батьки або особи, які їх замінюють.


7.2.     Статус учасників навчально-виховного та реабілітаційного процесу, їх права та обов’язки визначаються чинним законодавством України, статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу.


7.3.     Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників Спеціальної школи-інтернату визначаються чинним законодавством та цим Статутом.


7.4.           Вихованці (учні) Спеціальної школи-інтернату мають право на:


-         медичну та соціальну допомогу згідно з чинним законодавством;


-         повноцінне та якісне харчування;


-         безпечні і нешкідливі умови проживання, виховання, навчання та праці;


-         оздоровлення, відпочинок, організоване дозвілля у вихідні, святкові та канікулярні дні;


-         захист від будь-яких форм експлуатації, психічного, фізичного та інших видів насильства з боку працівників, вихованців, які порушують їх права, честь і гідність.


7.5.                                   Вихованці (учні) Спеціальної школи-інтернату зобов'язані:


-         дотримуватися вимог чинного законодавства, даного Статуту, режиму дня, моральних, етичних норм та правил особистої гігієни;


-         оволодівати знаннями, уміннями, практичними навичками в обсязі відповідних Державних стандартів та підвищувати загальний культурний рівень;


-         бережливо ставитися до особистого майна та майна Спеціальної школи-інтернату;


-         брати участь у різних видах трудової діяльності яка не заборонена законодавством;


-         поважати честь і гідність вихованців і працівників Спеціальної школи-інтернату.


7.6.           Вихованцям (учням) Спеціальної школи-інтернату забороняється:


-         Порушувати режим дня та роботу Спеціальної школи-інтернату;


-         Самовільно залишати територію Спеціальної школи-інтернату;


-         Використовувати непромислові технічні засоби;


-         Самостійно проводити ремонт електрообладнання.


7.7.     Педагогічними працівниками Спеціальної школи-інтернату можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність і якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.


7.8.     Призначення   на   посаду   і   звільнення   з   посади   працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.


7.9.     Педагогічні працівники мають право на:


-         захист професійної честі й гідності;


-         самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я вихованців;


-         участь в обговорені та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;


-         проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;


-         проявлення педагогічної ініціативи;


-         позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;


-         участь у роботі органів громадського самоврядування Спеціальної школи-інтернату;


-         підвищення кваліфікації, перепідготовку;


-         на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.


7.10.      Педагогічні працівники зобов’язані:


-         виконувати: Статут Спеціальної школи-інтернату, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору, накази і розпорядження директора Спеціальної школи-інтернату, органів управління освітою;


-         забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;


-         сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;


-         сприяти зростанню іміджу Спеціальної школи-інтернату;


-         настановленнями і особистим прикладом утверджувати  повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;


-         виховувати у вихованців повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій і звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;


-         готувати вихованців до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;


-         дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність
вихованців (учнів);


-         захищати вихованців (учнів) від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;


-         постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;


-         брати участь у роботі педагогічної ради.


7.11. Працівники, у яких діти перебувають у безпосередньому підпорядкуванні, несуть відповідальність за збереження їх життя, фізичне і психічне здоров'я відповідно до законодавства.


7.12. У Спеціальній школі-інтернаті обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників.


7.13. Атестація здійснюється не рідше одного разу на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.08.1993 № 310 (зі змінами та доповненнями, затвердженими наказом міністерства від 01.12.1998 № 419), та закону України «Про освіту» (стаття 54).


7.14. До педагогічних працівників, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку Спеціальної школи-інтернату, не виконують своїх посадових обов'язків відповідно до умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, застосовуються заходи стягнення (догана, звільнення) відповідно до Кодексу законів про  працю України.


7.15. Представники громадськості мають право:


-         обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;


-         керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками та секціями;


-         сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Спеціальної школи-інтернату;


-         проводити консультації для педагогічних працівників;


-         брати участь в організації навчально-виховного процесу.


7.16.      Представники громадськості зобов’язані:


-         дотримуватися Статуту Спеціальної школи-інтернату, рішень органів громадського самоврядування;


-         захищати вихованців від усіляких форм фізичного та психічного насильства;


-         пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.


 


8.      Управління Спеціальною школою-інтернатом


8.1.           Вищим органом управління Спеціальною школою-інтернатом є Рівненська обласна рада.


8.2.           До компетенції вищого органу управління належить:


-         визначення основних напрямків діяльності;


-         затвердження і внесення змін до Статуту Спеціальної школи-інтернату;


-         погодження призначення та звільнення директора школи-інтернату;


-         розпорядження основними засобами Спеціальної школи-інтернату:


-         прийняття рішення про відчуження майна, позику та заставу;


-         передача в оренду цілісних майнових комплексів, приміщень, споруд;


-         надання дозволу на списання основних засобів відповідно до чинного законодавства України;


-         списання не повністю замортизованих основних засобів;


-         прийняття рішення про припинення діяльності Спеціальної школи-інтернату, її ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу.


8.3.           Управління галузевою діяльністю здійснює управління освіти і науки облдержадміністрації.


8.4.           До компетенції органу управління галузевою діяльністю належить:


-         визначення форм контролю за діяльністю Спеціальною школою-інтернатом;


-         застосовувати будь-які заохочення, що містяться в затверджених трудовим колективом правилах внутрішнього трудового розпорядку;


-         за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці притягувати його до дисциплінарної відповідальності.


8.5.           Безпосереднє керівництво Спеціальною школою-інтернатом здійснює її директор. Посаду директора Спеціальної школи-інтернату може займати особа, яка є громадянином України, має освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра за фахом «Дефектологія», стаж педагогічної роботи не менше як три роки, успішно пройшла атестацію педагогічних працівників.


8.6.           Посаду заступника директора Спеціальної школи-інтернату може займати особа, яка є громадянином України, має освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра за фахом «Дефектологія» і стаж педагогічної роботи з відповідною категорією дітей не менше як три роки.


8.7.           Директор Спеціальної школи-інтернату призначається і звільняється з посади наказом начальника управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації за погодженням з обласною радою на контрактній основі у відповідності з чинним законодавством.


8.8.           Призначення та звільнення заступників директора здійснюється управлінням освіти і науки облдержадміністрації за поданням директора Спеціальної школи-інтернату.


8.9.           Вищим органом громадського самоврядування є загальні збори трудового колективу. Загальні збори правомочні, якщо в їхній роботі беруть участь більше половини працівників Спеціальної школи-інтернату. Загальні збори скликаються не менше одного разу на рік. Рішення приймається простою більшістю голосів.


8.10. Загальні збори:


-         Обговорюють і пропонують зміни до Статуту;


-         розглядають, обговорюють і приймають колективний договір, зміни та доповнення до нього;


-         обирають раду Спеціальної школи-інтернату, її членів і голову, встановлюють термін їх повноважень;


-         щорічно заслуховують звіт директора і голови ради Спеціальної школи-інтернату, дають оцінку діяльності шляхом таємного чи відкритого голосування, можуть порушувати перед управлінням освіти і науки облдержадміністрації об╜рунтоване клопотання про усунення директора школи-інтернату від керівництва у разі порушення ним вимог трудового законодавства та колективного договору;


-         щорічно заслуховують звіт голови профспілкового комітету дають оцінку діяльності шляхом таємного чи відкритого голосування;


-         розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово - господарської діяльності Спеціальної школи-інтернату;


-         затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші важливі напрями діяльності Спеціальної школи-інтернату;


-         подають пропозиції щодо стимулювання праці керівників та інших
педагогічних працівників;


-         вирішують інші питання згідно з чинним законодавством.


8.11. Рішення загальних зборів оформляється протоколом за підписами головуючого та секретаря зборів.


8.12. Позачергові загальні збори можуть скликати:


-         члени трудового колективу (якщо цього бажають не менше третини працівників Спеціальної школи-інтернату);


-         голова профкому;


-         власник Спеціальної школи-інтернату;


-         директор Спеціальної школи-інтернату.


8.13. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора Спеціальної школи-інтернату, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.


8.14. Директор вирішує усі питання діяльності Спеціальної школи-інтернату, з урахуванням обмежень, передбачених чинним законодавством та даним Статутом.


8.15. Директор Спеціальної школи-інтернату підзвітний Рівненській обласній раді і організовує виконання її рішень.


8.16. До компетенції директора Спеціальної школи-інтернату відноситься:


-         забезпечення статутної діяльності Спеціальної школи-інтернату


-         вирішення поточних питань роботи Спеціальної школи-інтернату;


-         організація, координація діяльності педагогічних і медичних працівників для забезпечення єдності навчально-виховної та корекційно-розвиткової роботи, медичної реабілітації, відповідає за її якість та ефективність, сприяє забезпеченню вихованців (учнів) засобами індивідуальної корекції;


-         забезпечення контролю за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців (учнів);


-         створення необхідних умови для участі вихованців (учнів) у позакласній та позашкільній роботі;


-         забезпечення дотримання вимог безпечної життєдіяльності, охорони здоров’я, санітарно-гігієнічних, протипожежних норм, техніки безпеки;


-         координація роботи з організації соціально-педагогічного патронату батьків (осіб, які їх замінюють), родин, що мають дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;


-         вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;


-         організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;


-         видання у межах своєї компетенції наказів та розпоряджень і контроль їх виконання;


-         списання матеріальних цінностей у межах чинного законодавства;


-         ініціювати списання матеріальних цінностей перед управлінням освіти і науки облдержадміністрації та обласною радою у межах чинного законодавства;


-         прийняття та звільнення з роботи персоналу Спеціальної школи-інтернату


-         здійснення керівництва закладом, забезпечення раціонального добору і розстановка кадрів, створення необхідних умов для підвищення фахової майстерності працівників;


-         укладання від імені Спеціальної школи-інтернату угод з юридичними та фізичними  особами,  представлення його в усіх державних органах, на підприємствах, в установах, громадських організаціях;


-         представлення Спеціальної школи-інтернату в усіх установах, організаціях без довіреності;


-         видання довіреності, відкриття в установах банків  розрахункових та інших рахунків;


-         здійснення безоплатної передачі матеріальних цінностей Спеціальної школи-інтернату до іншої установи, що належать до сфери управління одного і того
самого центрального органу виконавчої влади або іншого головного розпорядника бюджетних коштів на підставі рішення головного розпорядника бюджетних коштів;


-         затвердження положень про структурні підрозділи та колективного договору;


-         розроблення і затвердження посадових інструкцій працівників Спеціальної школи-інтернату відповідно до чинного законодавства та кваліфікаційних характеристик;


-         затвердження правил внутрішнього трудового розпорядку та посадових інструкцій працівників за погодженням із профспілковим комітетом;


-         забезпечення роботи Спеціальної школи-інтернату в екстремальних умовах;


-         дача відповідей на звернення юридичних осіб та громадян згідно з чинним законодавством;


-         розпорядження в установленому порядку майном Спеціальної школи-інтернату і коштами;


-         контроль  за дотриманням  режиму  роботи Спеціальної школи-інтернату,  організацією харчування  і  медичного  обслуговування  вихованців та їх оздоровлення;


-         здійснення контролю за проходженням працівниками, у встановлені
терміни, обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;


-         внесення коректив в норми i строки користування одягом та взуттям вихованцями Спеціальної школи-інтернату відповідно до місцевих умов у межах асигнувань;


-         щорічне звітування перед загальними зборами трудового колективу;


-         планування навчально-виховного процесу, здійснення контролю за його ходом та результатами;


-         підтримання ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;


-         створення умов для творчого зростання педагогічних працівників,
творчого пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;


-         координація співпраці з територіальними органами та іншими навчальними закладами;


-         захист особистих, житлових та майнових прав дітей, якi перебувають на повному державному утриманні;


-         забезпечення організованого випуску вихованців;


-         сприяння до участі діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій у навчально-виховному процесі;


-         забезпечення контролю за виконанням навчальних планів і програм;


-         забезпечення дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;


-         забезпечення прав вихованців на захист їх від будь-яких форм фізичного та психічного насильства;


-         ужиття заходів щодо пропаганди здорового способу життя, дотримання дітьми правил особистої гігієни;


-         застосовування заходів заохочення за сумлінну роботу та заходи дисциплінарного впливу до порушників трудової дисципліни згідно кодексу законів про працю України та нормативних документів;


-         виконання інших функцій, передбачених чинним законодавством;


-         щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференції).


8.17.      Несе відповідальність за:


-         дотриманням вимог чинного законодавства в роботі Спеціальної школи-інтернату (зокрема: в галузі охорони праці, пожежної безпеки, санітарно-епідеміологічних вимог, фінансової дисципліни, трудового законодавства тощо);


-         виконання вимог законів з охорони дитинства, стан та діяльність Спеціальної школи-інтернату;


-         організацію бухгалтерського обліку;


-         якість і ефективність роботи колективу;


-         реалізацію державного стандарту загальної середньої освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;


-         постановку навчальної, виховної, медичної, правової, адміністративно-господарської роботи в Спеціальній школі-інтернаті;


-         свою діяльність: перед вихованцями, працівниками Спеціальної школи-інтернату, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.


8.18. Директор та головний бухгалтер Спеціальної школи-інтернату несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.


8.19. Колегіальним органом управління Спеціальною школою-інтернатом є педагогічна рада, яку очолює директор. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох на рік.


8.20. До складу педагогічної ради входять заступник директора, педагогічні, медичні працівники, інші спеціалісти. У засіданнях педагогічної ради можуть брати участь з правом дорадчого голосу представники органів управління освітою, охорони здоров'я, підприємств, установ та громадських організацій.


8.21. Організація діяльності та повноваження педагогічної ради визначені Законами України «Про освіту»,  «Про загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими документами.


8.22. У Спеціальній школі-інтернаті за рішенням загальних зборів (конференції) або ради спеціальної школи-інтернату можуть створюватися і діяти піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання, реабілітаційні комісії, асоціації тощо відповідно до чинного законодавства України.


 


9.     Майно Спеціальної школи-інтернату


9.1.     Майно Спеціальної школи-інтернату включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, що  становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Спеціальної школи-інтернату.


9.2.     Майно Спеціальної школи-інтернату є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ та міст Рівненської області і закріплюється за Спеціальною школою-інтернатом на правах оперативного управління. Здійснюючи оперативне управління, Спеціальна школа-інтернат володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном, вчиняє дії, що не суперечать чинному законодавству України з урахуванням обмежень, встановленим даним Статутом.


9.3.     Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Спеціальна школи-інтернат здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.


9.4.     Джерелами формування майна Спеціальної школи-інтернату є:


-         кошти обласного бюджету (загального та спеціального фонду) у розмірі не нижчому від передбаченого нормативами фінансування Спеціальної школи-інтернату;


-         доходи від здачі в оренду приміщень, обладнання та іншого майна;


-         добровільні грошові внески, благодійні та спонсорські пожертвування підприємств, установ, організацій та окремих громадян, іноземних юридичних та фізичних осіб;


-         капітальні вкладення і фінансування з бюджету;


-         майно придбане у суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;


-         інші надходження, які не заборонені чинним законодавством.


 


Матеріально технічна база:


9.5.           Використання матеріально-технічної бази та фінансово-господарська діяльність Спеціальної школи-інтернату здійснюються в порядку, установленому Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року № 964 (із змінами), іншими нормативно-правовими актами.


9.6.           Спеціальна школа-інтернат повинна мати свою територію, приміщення та обладнання для організації навчально-виховного процесу, корекційно-відновлювальної роботи, реабілітаційних заходів, проживання вихованців, проведення позакласної роботи.


9.7.           Територія та приміщення Спеціальної школи-інтернату повинні відповідати вимогам доступності та безпечності з урахуванням специфіки порушень розумового розвитку учнів.


9.8.           Комплекс приміщень складають: навчальні корпуси з обладнаними кабінетами, класами, лабораторіями, залами, бібліотекою; спальний корпус із спальними та побутовими кімнатами для підготовки до уроків, лагодження одягу, відпочинку й дозвілля; медичний блок; їдальня і харчоблок із складськими приміщеннями; господарчо-побутовий комплекс, що включає склади, пральню, гараж, виробничі майстерні тощо.


9.9.           Для проведення корекційно-розвиткової, лікувально-профілактичної роботи в Спеціальній школі-інтернаті також можуть бути обладнані:


логопедичні кабінети;


кабінети для проведення занять з ритміки;


кабінети ЛФК, масажу і вправ на тренажерах;


кабінети для занять із соціально-побутового орієнтування;


навчально-виробничі майстерні з урахуванням організації на їх базі поглибленого трудового навчання;


кабінет трудового навчання для учнів початкових класів;


кабінети психологічного розвантаження;


кабінети: терапевтичний, фізіотерапії, стоматологічний, процедурний, басейн тощо;


кабінети для роботи практичного психолога, учителя-реабілітолога, соціального педагога.


9.10.      Спеціальна школа-інтернат забезпечується автотранспортом для перевезення дітей, господарських потреб та підвезення педагогічних працівників.


9.11.      Спеціальна школа-інтернат може надавати платні послуги на договірній основі відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.97 № 38 (із змінами).


10. Фінансово-господарська діяльність


10.1.       Фінансово-господарська діяльність Спеціальної школи-інтернату та використання матеріально-технічної бази здійснюються відповідно до нормативно-правових актів та Статуту Спеціальної школи-інтернату.


10.2.       Фінансування Спеціальної школи-інтернату здійснюється на основі кошторису. Штатний розпис Спеціальної школи-інтернату розробляється на підставі Типових штатів для спеціальних шкіл-інтернатів і затверджуються управлінням освіти і науки облдержадміністрації у порядку, установленому чинним законодавством. Виходячи із інтересів Спеціальної школи-інтернату, навчального процесу та інших поважних причин рішенням управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації можуть вводитись додаткові та інші штатні одиниці в індивідуальному порядку.


10.3.       Спеціальна школа-інтернат користується податковими, митними та іншими пільгами згідно із чинним законодавством.


10.4.       Спеціальна школа-інтернат має право на придбання та оренду необхідного обладнання, інших матеріальних ресурсів, користування послугами підприємств, установ, організацій або фізичних осіб.


10.5.       Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності здійснюється відповідно до чинного законодавства.


10.6.       Звітність про діяльність Спеціальної школи-інтернату подається відповідно до чинного законодавства.


 


11. Особливості господарської діяльності Спеціальної школи-інтернату


11.1.      Спеціальна школа-інтернат зобов’язана виконувати завдання власника.


11.2.      Спеціальна школа-інтернат має право, лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради чи уповноваженого нею органу відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм, майнові об’єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних підрозділів та погодження на здійснення невід’ємних поліпшень.


11.3.      Списання з балансу не повністю замортизованих основних фондів, а також прискорена амортизація основних фондів Спеціальної школи-інтернату можуть проводитись лише за згодою власника.


11.4.      У разі зміни директора Спеціальної школи-інтернату може проводитися ревізія фінансово-господарської діяльності Спеціальної школи-інтернату.


11.5.      Інші особливості господарської та соціальної діяльності Спеціальної школи-інтернату визначаються законом.


 


12. Діяльність Спеціальної школи-інтернату у рамках


міжнародного співробітництва


12.1.      Спеціальна школа-інтернат, за наявності матеріально-технічної, соціально-культурної бази та власних фінансових надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.


12.2.      Спеціальна школа-інтернат має право укладати угоди про співробітництво, установлювати прямі відносини з органами управління освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку.


12.3.      Держава створює умови для міжнародного співробітництва Спеціальній школі-інтернату шляхом бюджетного фінансування, надання пільг зі сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), пов'язаних із закупівлею та ввезенням на митну територію України навчального та виробничого обладнання, приладдя та матеріалів, для здійснення освітньої діяльності.


 


13. Контроль за діяльністю Спеціальною школою-інтернатом


13.1.       Контроль за ефективним використанням та збереженням майна Спеціальної школи-інтернату здійснює Рівненська обласна рада або уповноважений нею орган управління майном.


13.2.       Контроль за галузевою діяльністю Спеціальної школи-інтернату здійснює управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.


13.3.       Державний контроль та нагляд за діяльністю Спеціальної школи-інтернату згідно з чинним законодавством здійснює: Міністерство  освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів України, Рівненська обласна рада, Рівненська обласна державна адміністрація, управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, органи державної санітарно-епідеміологічної служби.


13.4.       Державний контроль за діяльністю Спеціальної школи-інтернату здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері дошкільної, загальної середньої освіти та соціально-правового захисту дітей.


13.5.       Державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється відповідно до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.99 № 1109 (із змінами).


13.6.       Основною формою державного контролю за діяльністю Спеціальної школи-інтернату є державна атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, установленому Міністерством освіти і науки України.


13.7.       У період між атестаціями проводяться перевірки (інспектування) Спеціальної школи-інтернату з питань, пов'язаних з її фінансово-господарською та навчально-виховною діяльністю.


13.8.       Контроль за окремими сторонами діяльності Спеціальної школи-інтернату здійснюють державна податкова інспекція, державні органи, на які, відповідно до чинного законодавства, покладено контроль за сплатою податків та інших обов’язкових платежів, здійснюють нагляд за безпекою діяльності Спеціальної школи-інтернату та праці, протипожежною та екологічною безпекою, інші органи відповідно до законодавства України.


13.9.       Спеціальна школа-інтернат має право на одержання інформації про результати інспектування і перевірок її діяльності не пізніше як через тридцять днів після їх закінчення, якщо інше не передбачено законом. Дії службових осіб, що здійснювали перевірку, можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому законодавством України.


13.10.  Службові особи організацій та органів, що проводять перевірку Спеціальної школи-інтернату, несуть відповідальність за розголошення інформації, яка відноситься до категорії «Для службового користування».


13.11.  Відносини Спеціальної школи-інтернату з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», інших законодавчих актів, які визначають компетенцію цих органів.


 


14. Припинення діяльності Спеціальної школи-інтернату


14.1. Діяльність Спеціальної школи-інтернату припиняється в результаті передання всього майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам – правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу) або ліквідації.


14.2. Злиття, приєднання, поділ, перетворення та виділ здійснюється за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.


14.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення діяльності Спеціальної школи-інтернату (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Спеціальної школи-інтернату відповідно до чинного законодавства України.


14.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Спеціальної школи-інтернату може бути покладено на орган управління майном.


14.5. У разі злиття Спеціальної школи-інтернату з іншим суб’єктом навчально-виховного процесу усі майнові права та обов’язки кожного з них переходять до суб’єкта навчально-виховного процесу, що утворюється внаслідок злиття. У разі приєднання Спеціальної школи-інтернату до іншого суб’єкта навчально-виховного процесу, до останнього переходять усі його майнові права та обов’язки Спеціальної школи-інтернату. У разі поділу Спеціальної школи-інтернату, усі її майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових об’єктів навчально-виховного процесу, що утворені в наслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб’єктів навчально-виховного процесу, до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки Спеціальної школи-інтернату. У разі перетворення Спеціальної школи-інтернату в інший суб’єкт навчально-виховного процесу, усі її майнові права і обов’язки переходять до новоутвореного суб’єкта навчально-виховного процесу.


14.6.    Спеціальна школа-інтернат може бути ліквідована:


-         за рішенням Рівненської обласної ради;


-         за рішенням суду про визнання судом не дійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при її створені порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.


14.7. Ліквідація Спеціальної школи-інтернату проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадку ліквідації Спеціальної школи-інтернату за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеної судом.


14.8.    З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління майном Спеціальної школи-інтернату.


14.9.       Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Спеціальної школи-інтернату, виявляє її дебіторів, кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику.


14.10.  При ліквідації Спеціальної школи-інтернату учням, які виховувались та навчались у ньому, забезпечується можливість продовження навчання в іншому навчальному закладі відповідно до чинного законодавства.


14.11.  При реорганізації чи ліквідації Спеціальної школи-інтернату працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.


14.12.  Спеціальна школа-інтернат вважається  ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення її діяльності.


 


15. Прикінцеві положення


15.1.      Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.


15.2.      Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.


 


 


 


 


 



Назад до розділу