• На головну

  • Версія для
    друку

  • Мапа сайту

  • Контакти
Закрити

Авторизація

Увійти на сайт | Реєстрація

майдан Просвіти,1 м.Рівне, 33013 тел.(0362)69–52–02, факс (0362)62–00–64, Е-mail: oblrada@rada.rv.ua

Архів новин

  
Пн Вт Сер Чт Пт Сб Нд
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Рівненська область

Опитування

Відеоматеріали

Фотогалерея

Альбом не знайдено.

Проекти рішень обласної ради



ПРОЕКТ


У  К  Р  А  Ї  Н  А

РІВНЕНСЬКА   ОБЛАСНА   РАДА

Сьоме  скликання

(Сімнадцята сесія)

Р І Ш Е Н Н Я

 

від ___ _______ 20___ року                                                                            № ____

 

Про звернення Рівненської обласної ради до Верховної Ради України, Рахункової палати та Кабінету Міністрів України щодо фінансування з державного бюджету заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження АЕС

 

Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії обласної ради з питань екології, природокористування, охорони навколишнього середовища та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи від 20.12.2017 №8, за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада

вирішила:

1. Звернутися до Верховної Ради України, Рахункової палати та Кабінету Міністрів України щодо фінансування з державного бюджету заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження АЕС (текст звернення додається).  

2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення до Верховної Ради України, Рахункової палати, Кабінету Міністрів України та до народних депутатів України, які обрані від Рівненської області.

 

Голова ради                                                                                О.Ю.Данильчук

Проект рішення підготовлений виконавчим апаратом обласної ради відповідно до рекомендацій постійної комісії обласної ради з питань екології, природокористування, охорони навколишнього середовища та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи від 20.12.2017 №8.


Звернення

Рівненської обласної ради до Верховної Ради України, Рахункової палати та Кабінету Міністрів України щодо фінансування з державного бюджету заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження АЕС

 

Ми, депутати Рівненської обласної ради, вкрай стурбовані невиконанням вимог Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» щодо фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження Відокремленого підрозділу «Хмельницька АЕС» та «Рівненської АЕС» 
ДП «НАЕК «Енергоатом».

Право населення територій, на яких розміщуються ядерні установки, на отримання соціально-економічної компенсації ризику від їх діяльності врегульовано статтею 97 Бюджетного кодексу України та Законом України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» (далі – Закон).

Джерелом фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику для населення стаття 12-1 Закону визначає збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження.

Частиною 4 статті 12 Закону соціально-економічна  компенсація ризику здійснюється в межах коштів, отриманих від ліцензіата (крім спеціалізованих підприємств по поводженню з радіоактивними відходами), і може бути використана тільки для фінансування адміністративно-територіальних одиниць, на територію  яких  поширюється зона спостереження, на якій можливий вплив відповідних об'єктів ліцензіата.

Розподіл коштів збору між спеціальними фондами місцевих бюджетів Рівненської області має здійснюватися з урахуванням питомої ваги чисельності населення, яке проживає в зоні спостереження Відокремленого підрозділу «Хмельницька АЕС» та «Рівненської АЕС»  ДП «НАЕК «Енергоатом», та пропорційно до обсягу товарної продукції підприємства ліцензіата, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Однак упродовж 2014-2017 років надходження, отримані від збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, спрямовуються у вигляді відповідної субвенції до обласних бюджетів, бюджетів районів і міст обласного підпорядкування, бюджетів монофункціональних міст-супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд, на територію яких поширюються відповідні зони спостереження платників збору не у повному обсязі.

Зокрема, згідно звітів про виконання Державного бюджету України за 2014-2017 роки, розміщеною на офіційному веб-сайті Державної казначейської служби України, упродовж 2014-2017 років до держбюджету надійшло збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження на загальну суму 1 287 297,42 грн.

За цей же період з Державного бюджету України було затверджено субвенції для території зони спостереження на загальну суму лише 362 102 000,0 грн.

Сума, так званого, недофінансування склала 925 195 292,42 грн.

Таким чином, сотні тисяч людей, які проживають на території зони спостереження підприємств ядерної енергетики, у тому числі в зоні спостереження Хмельницької та Рівненської АЕС, вкотре були ошукані. А в умовах тривалої фінансово-економічної скрути та суспільно-політичної нестабільності це неминуче призведе до зростання суспільного обурення, соціальної напруги та виллється у масові протести. Вже на сьогодні серед жителів тридцятикілометрової зони Хмельницької АЕС утверджується і з кожним днем поглиблюється переконання щодо необхідності проведення референдуму стосовно заборони добудови нових енергоблоків на вказаному об’єкті.

З огляду на викладене, з метою усунення вищенаведених порушень законодавства, відновлення соціальної справедливості та прав населення зони спостереження на соціально-економічну компенсацію ризику, а також упередження виникнення соціальних конфліктів у регіоні просимо Верховну Раду України та Кабінет Міністрів України:

- ухвалити необхідні нормативні акти та забезпечити повернення громадам зон спостереження недофінансованої у 2014, 2015, 2016 та
2017 роках субвенції на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження;

- передбачити при внесенні змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» збільшення субвенції на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, до рівня фактичних надходжень збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження;

- забезпечити переведення усіх статей фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, до виду обов’язкових забезпечених видатків державного бюджету.

Звертаємося до Рахункової палати з проханням здійснити заходів державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту) правильності визначення та розподілу, а також своєчасності і повноти перерахування у 2014-2017 роках субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам Рівненської області на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження.

 

Схвалено

Рішення Рівненської обласної ради

від ___ _________ 2017 року

№ _____



Назад до розділу