• На головну

  • Версія для
    друку

  • Мапа сайту

  • Контакти
Закрити

Авторизація

Увійти на сайт | Реєстрація

майдан Просвіти,1 м.Рівне, 33013 тел.(0362)69–52–02, факс (0362)62–00–64, Е-mail: oblrada@rada.rv.ua

Архів новин

  
Пн Вт Сер Чт Пт Сб Нд
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Рішення обласної ради 5-го скликання

Опубліковано: 20.06.2008 15:34:28


У К Р А Ї Н А


РІВНЕНСЬКА  ОБЛАСНА  РАДА


(П’яте скликання)


 


Р І Ш Е Н Н Я


 


від 23 травня 2008 року                                                                                      № 792


 


Про обласну  цільову соціальну програму реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування


 


На виконання Закону України „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 року № 1242 "Про затвердження Державної цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”, керуючись частиною 1.16 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада


в и р і ш и л а :


1. Затвердити обласну цільову соціальну програму реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - Програма), схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 21 березня 2008 року № 117, (додається).


           2. Обласній державній адміністрації:


-   забезпечити організацію та виконання заходів Програми;


- передбачити відповідні кошти з обласного бюджету на виконання Програми в межах реальних фінансових ресурсів.


3. Рекомендувати місцевим органам виконавчої влади, районним і міським радам розробити і затвердити відповідні програми, передбачивши фінансування їх заходів.


4. Взяти до уваги, що фінансування Програми буде здійснюватись за рахунок коштів, передбачених у місцевих бюджетах, а також із залученням позабюджетних коштів, не заборонених чинним законодавством, за рахунок видатків державного та обласного бюджетів та інших джерел.


5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань духовності, культури та соціальної політики        (Жуковський А.П.), з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту (Кривко М.П.), з питань бюджету, фінансів та податків   (Хомич О.В.).


 


      Голова ради                                                              О. Ю. Данильчук


 


 







Схвалено


Розпорядження голови Рівненської облдержадміністрації


21.03. 2008  № 117


Затверджено


Рішення Рівненської


обласної ради


23.05.2008 № 792


                                              


Обласна цільова соціальна програма


реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей,


позбавлених батьківського піклування


 


На сьогодні в області, як і у цілому в державі, активізовано роботу, спрямовану на практичну реалізацію основних напрямів поліпшення становища дітей, зокрема щодо забезпечення права кожної дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, на проживання та виховання в сім’ї.


Одним з напрямів подолання сирітства є створення та поширення форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.


Мета Програми


Метою цієї Програми є створення у період до 2017 року умов для реалізації державних гарантій і конституційних прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, (далі – діти), створення належних умов для всебічного розвитку та виховання дітей.


 


Шляхи і способи розв’язання проблеми


У ході виконання Програми передбачається:


здійснити реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, (далі – заклади) в інтересах кожної дитини;


приймати рішення стосовно влаштування кожної дитини в сім’ю громадян для усиновлення, під опіку та піклування, в прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу (далі – сім’я громадян) та до закладів на основі комплексної оцінки її потреб;


забезпечити пріоритетність влаштування дитини в сім’ю громадян;


влаштовувати дитину перших років життя до закладу, якщо з певних причин немає можливості влаштувати її на виховання в сім’ю громадян;


здійснювати переміщення дітей із закладу в заклад лише у тому разі, коли не існує можливостей для поліпшення їх стану в інший спосіб;


забезпечити дотримання принципу родинного походження при влаштуванні дітей у сім’ї громадян і до закладів.


 


Реформування системи закладів проводиться чотирма етапами:


перший – вивчення і поширення відповідного міжнародного досвіду, удосконалення діяльності закладів, запровадження влаштування дітей в сім’ї громадян (один рік);


другий – регулювання діяльності закладів, пошук додаткових джерел для фінансування заходів, визначених Програмою, в тому числі за участю міжнародних організацій (один – два роки);


третій – утворення закладів нового типу, переведення до них дітей, перепідготовка педагогічних та соціальних працівників (три – чотири роки);


четвертий – перепрофілювання закладів та оптимальне їх використання (сім – вісім років).


 


 Завдання Програми:


застосування ефективних форм соціальної підтримки дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;


забезпечення права кожної дитини на проживання та виховання в сім’ї громадян; 


забезпечення функціонування мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;


забезпечення підготовки та перепідготовки фахівців закладів соціального захисту дітей.


 


Очікувані результати, ефективність Програми


Виконання Програми дасть можливість:


забезпечити дотримання державних гарантій та конституційних прав дітей;


збільшити кількість дітей, повернутих в біологічну родину та усиновлених громадянами України;


піднести в суспільстві престиж та авторитет сімей усиновителів;


зменшити кількість дітей, вилучених із сімейного середовища;


посилити відповідальність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за соціальний захист дітей;


зменшити кількість дітей, направлених до закладів;


 збільшити кількість дітей, влаштованих у сім’ї громадян за місцем походження дитини;


реформувати систему закладів із створенням умов для проживання та виховання дітей, наближених до сімейних;


створити умови для забезпечення реалізації права дитини  на збереження або поновлення контактів з біологічною родиною, родинним оточенням у тому разі, коли це не шкодить її інтересам;


підвищити фаховий рівень соціальних працівників.


 
























































































































Найменування завдання


Найменування показників виконання завдання


Одиниця виміру


Значення показників


усього


у тому числі за роками


2008


2009


2010


2011


2012


2013


2014


2015


2016-2017


1. Посилення превентивної роботи та підтримки сімей з дітьми, що опинилися в складних життєвих обставинах


Зменшення кількості дітей, вилучених із сімейного середовища


відсот-ків


50


20


15


10


5


 


 


 


 


 


2.Запровадження єдиного механізму фінансового забезпечення дітей


Поширення на дітей єдиного механізму їх фінансового забезпечення


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


3.Підвищення відповідальності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за соціальний захист дітей


Посилення відповідальності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за соціальний захист дітей


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


4.Широке запровадження влаштування дітей в сім’ї громадян


Збільшення кількості дітей, влаштованих у сім’ї громадян за місцем походження дитини


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


5.Поліпшення умов утримання та виховання дітей


Зменшення кількості дітей, направлених до закладів


відсот-ків


95


35


30


20


10


 


 


 


 


 


6.Забезпечення соціального супроводження дітей після закінчення строку їх перебування в закладах, сім’ях громадян


Створення умов для забезпечення реалізації права дитини на збереження або поновлення контактів з біологічною родиною, родинним оточенням у тому разі, коли це не шкодить її інтересам


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


7.Забезпечення функціонування оптимальної мережі закладів з умовами виховання, наближеними до сімейних


Реформування системи закладів із створенням умов для проживання та виховання дітей, наближених до сімейних


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Фінансове забезпечення


Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється в установленому порядку за рахунок видатків державного, обласного та місцевих бюджетів, інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.


У 2008 – 2017 роках видатки на виконання Програми здійснюватимуться основними виконавцями в межах асигнувань, передбачених у бюджеті області на відповідні роки.


 



Заходи щодо виконання Програми


 


























































































































































































































































































































































































Найменування завдання


Найменування показника


Значення показника


Найменування заходу


Відповідальні за виконання


Усього


за роками


2008


2009


2010


2011


1.Посилення превентивної роботи та підтримки сімей з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах


1)запровадження ефективної методики соціальної роботи, спрямованої на збереження виховної функції сім’ї з метою запобігання виходу дитини з сімейного оточення


 


 


 


 


 


1)проведення соціальної роботи, спрямованої на збереження виховної функції сім’ї з метою запобігання виходу дитини з сімейного оточення


Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення


 


2)зменшення кількості дітей, вилучених із сімейного середовища, відсотків


 


20


15


10


5


2)реалізація комплексних заходів з метою раннього виявлення сімей з дітьми, що опинилися в складних життєвих обставинах


  Служба у справах дітей облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення


 


3)збільшення кількості послуг сім’ям з дітьми, що опинилися в складних життєвих обставинах, відсотків


 


10


10


10


10


3) забезпечення виконання плану розвитку мережі сільських, селищних центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді


  Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,        виконкоми рад міст обласного значення


 


4)соціальне супроводження батьків, яких поновлено в батьківських правах, відсотків


 


10


10


10


10


4)надання соціальної підтримки батькам, яких поновлено в батьківських правах


 Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,           виконкоми рад міст обласного значення


 


5)кількість жінок, про які надійшло повідомлення від закладів охорони здоров’я до обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді про намір відмови від новонародженої дитини, відсотків


 


90


90


90


90


5)забезпечити роботу консультаційних пунктів центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді в жіночих консультаціях, пологових будинках, пологових відділеннях та дитячих лікарнях з метою запобігання відмові матерів від новонароджених дітей


  Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я облдержадміністрації, райдержадміністрації,             виконкоми рад міст обласного значення


 


6)облік дітей та осіб, що бажають взяти їх на виховання; облік дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах, відсотків


 


100


100


100


100


6) забезпечення ведення електронного обліку дітей і громадян, які бажають взяти їх на виховання , та обліку дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах


 Служба у справах дітей облдержадміністрації,   райдержадміністрації,              виконкоми рад міст обласного значення


2.Забезпечення реалізації права дітей на виховання у сім’ях громадян за місцем походження дитини


1)кількість дітей, що повернені із закладів до біологічних родин та влаштовані у сім’ї громадян, відсотків


 


35


30


20


10


1)проведення роботи з виведення дітей із закладів, які перебувають під опікою або піклуванням окремих громадян, з урахуванням інтересів дитини


Служба у справах дітей    облдержадміністрації, райдержадміністрації,               виконкоми рад міст обласного значення


 


2)надання  дітям, які опинилися в складних життєвих обставинах, комплексної соціальної, психологічної та інших видів допомоги, відсотків


 


10


10


10


14


2)перепрофілювання притулку для дітей служби у справах дітей облдержадміністрації у                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               соціально-реабілітаційний центр - дитяче містечко


Служба у справах дітей  облдержадміністрації


3.Підвищення відповідальності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за соціальний захист дітей


1) адресна допомога сім’ям з дітьми з метою запобігання влаштуванню дітей до закладу


 


 


 


 


 


 


 


1)надання адресної допомоги сім’ям, де кризова ситуація зумовлює влаштування батьками дітей до закладу


Головне управління праці та соціального захисту населення,    служба у справах дітей облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,   виконкоми рад міст обласного значення


 


2)утворення міжвідомчих рад на центральному та регіональному рівні з питань реформування закладів, одиниць


 


1


1


1


1


2)утворення координаційної ради з питань дитинства, включення до її розгляду питань щодо стану реформування системи закладів


Служба у справах дітей облдержадміністрації, райдержадміністрації,     виконкоми рад міст обласного значення


 


3)забезпечення індивідуального підходу до реабілітації дитини


 


 


 


 


 


3)реалізація методики індивідуальної психологічної, реабілітаційної та корекційної допомоги дітям, зокрема тим, що перебувають в складних життєвих обставинах


Служба у справах дітей облдержадміністрації


 


4)удосконалення роботи  психолого-медико-педагогічної консультації


 


 


 


 


 


4)удосконалення роботи  психолого-медико-педагогічної консультації


Управління   освіти і науки  облдержадміністрації


 


5)забезпечення захисту житлових та майнових прав дітей


 


 


 


 


 


5)забезпечення закріплення житла за дитиною після позбавлення її батьків батьківських прав;


створення та ведення реєстру житла для дітей


 


 Служба у справах дітей облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,      виконкоми рад міст обласного значення


 


6)поширення досвіду роботи із соціальної реабілітації та соціального патронату дітей, які потребують державної підтримки


 


 


 


 


 


6)вивчення і застосування досвіду роботи із соціальної реабілітації та соціального патронату дітей, які потребують державної підтримки


Служба у справах дітей облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,        виконкоми рад міст обласного значення


4.Широке запровадження влаштування дітей в сім’ї громадян


1)запровадження моделі функціонування професійних прийомних сімей


 


 


 


 


 


1)вивчення досвіду   створення та функціонування прийомних сімей для дітей з особливими потребами та поширення його в області


Служба у справах дітей облдержадміністрації,   райдержадміністрації,          виконкоми рад міст обласного значення


 


2)виконання регіональної програми влаштування дітей в сім’ї громадян


 


 


 


 


 


2)розроблення обласної програми влаштування дітей в сім’ї громадян


Служба у справах дітей облдержадміністрації


 


3) термінове влаштування дитини в сім’ю громадян


 


 


 


 


 


3)вивчення досвіду щодо термінового влаштування дитини в сім’ю громадян   та   поширення його в області


Служба у справах дітей облдержадміністрації,  райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення


 


4)забезпечення розвитку альтернативних форм влаштування дітей


 


 


 


 


 


4)забезпечення створення і функціонування прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу як альтернативних форм влаштування дітей


Служба у справах дітей облдержадміністрації,  райдержадміністрації,   виконкоми рад міст обласного значення


 


5)популяризація процесу влаштування дітей в сім’ї громадян


 


 


 


 


 


5)проведення інформаційних кампаній з популяризації влаштування дітей в сім’ї громадян


Служба у справах дітей облдержадміністрації,  райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення, Рівненська обласна державна телерадіокомпанія


 


6)влаштування дітей з особливими потребами


 


 


 


 


 


6)підбір та підготовка громадян, які мають бажання взяти в сім’ю дитину з особливими потребами


Служба у справах дітей облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,          виконкоми рад міст обласного значення


5.Удосконалення системи надання соціальних послуг та соціальних виплат


1) кількість сільських і селищних центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, одиниць


 


 


319


319


319


319


1)забезпечення ефективного функціонування всіх центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді


Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,            виконкоми рад міст обласного значення


 


2)питома вага сімей, що перебувають в складних обставинах і за результатами соціального супроводження розв’язали життєві проблеми, відсотків


 


55


60


65


70


2)проведення моніторингу якості соціальних послуг сім’ям з дітьми, що опинилися в складних життєвих обставинах


Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,            виконкоми рад міст обласного значення


 


3)запровадження соціального інспектування та соціального супроводження сімей


 


 


 


 


 


3)забезпечення своєчасного виявлення сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та здійснення їх соціального супроводу


Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,                виконкоми рад міст обласного значення


 


4)установлення контролю за дотриманням соціальних стандартів, відсотків


 


55


60


65


70


4)здійснення моніторингу стану дотримання стандартів щодо надання соціальних послуг сім’ям, які виховують дітей з особливими потребами


Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,                  виконкоми рад міст обласного значення


 


5)питома вага дітей з особливими потребами, які виховуються в сім’ях, охоплених соціальними послугами, відсотків


 


25


30


35


40


5)надання медичних та соціальних послуг сім’ям, які виховують дітей з особливими потребами


Управління охорони здоров’я,


відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення


 


6)питома вага дітей, які можуть бути повернені із закладів у сім’ї, відсотків


 


35


30


20


10


6)проведення соціальної роботи з сім’ями, діти яких можуть бути повернені із закладів у сім’ї


 


Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,      виконкоми рад міст обласного значення


6.Поліпшення умов утримання і виховання дітей


1)удосконалення мережі будинків-інтернатів першого профілю системи праці та соціального захисту населення залежно від потреб регіонів


 


 


 


 


 


1)забезпечення належного функціонування Мирогощанського дитячого будинку-інтернату ІІІ профілю


Головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації


 


2)визначення ефективності функціонування закладів, що належать до сфери управління МОН,МОЗ, Мінпраці


 


 


 


 


 


2)проведення моніторингу ефективності функціонування закладів освіти,   охорони здоров’я,    та в разі необхідності здійснення їх реформування


 Служба у справах дітей, управління охорони здоров’я, освіти і науки     облдержадміністрації 


 


3)повернення дітей до біологічної родини


 


 


 


 


 


3)проведення соціальної роботи з біологічною родиною з метою створення  умов для повернення дитини в біологічну сім’ю


Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,          виконкоми рад міст обласного значення


 


4)надання допомоги у профорієнтаційній підготовці старшокласників


 


 


 


 


 


4)проведення профорієнтаційної роботи серед старшокласників інтернатних установ


Відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, райдержадміністрації,              виконкоми рад міст обласного значення


 


5)створення умов для забезпечення доступу дітей до отримання відповідного освітнього рівня


 


 


 


 


 


5) забезпечення закріплення притулку для дітей служби у справах дітей облдержадміністрації, обласного центру соціально-психологічної реабілітації дітей за загальноосвітніми навчальними закладами області з метою рівного доступу дітей до високоякісної середньої освіти;


забезпечення переходу дітей на навчання у загальноосвітні заклади 


Служба у справах дітей, управління освіти і науки облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення


7.Забезпечення соціального супроводження дітей після завершення їх перебування в закладах та сім’ях громадян


1)забезпечення дітей соціальним житлом


 


 


 


 


 


1)введення в експлуатацію та забезпечення функціонування Рівненського обласного соціального гуртожитку


Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді   


 


2)підготовка випускників закладів до самостійного життя


 


 


 


 


 


2)підготовка випускників закладів до самостійного життя та сприяння в соціальній адаптації


Управління освіти і науки,  відділ у справах сім’ї та молоді, служба у справах дітей  облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді,  


обласний центр зайнятості, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення


8.Забезпечення підготовки та передпідготовки фахівців для роботи у закладах з усиновлювачами, опікунами/піклувальниками, батьками-вихователями, прийомними батьками


забезпечення підготовки фахівців у вищих навчальних закладах за спеціальностями „соціальна педагогіка” та „соціальна робота”


 


 


 


 


 


сприяння підготовці фахівців у вищих навчальних закладах за спеціальностями „соціальна педагогіка” та „соціальна робота”, забезпечення підготовки опікунів/піклувальників, усиновителів, кандидатів у прийомні батьки і батьки-вихователі, підвищення кваліфікації прийомних батьків і батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу і прийомних сімей


Управління освіти і науки облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді  


9.Забезпеченння оптимальної мережі закладів для дітей з умовами виховання, наближеними до сімейних та родинних


1)забезпечення процесу реформування закладів


 


 


 


 


 


1)розроблення заходів щодо реформування      Ясениницького дитячого будинку спеціального призначення, Рівненського спеціального дошкільного  дитячого будинку


Управління освіти і науки облдержадміністрації, виконком Рівненської міської ради


 


2)співпраця органів виконавчої влади з громадськими та благодійними організаціями, інвесторами відповідно до законодавства


 


 


 


 


 


2)надання підтримки громадським організаціям у реалізації їхніх програм, спрямованих на роботу з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування


Відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації,   обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді,     райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення


 


 


 

Назад до розділу