• На головну

  • Версія для
    друку

  • Мапа сайту

  • Контакти
Закрити

Авторизація

Увійти на сайт | Реєстрація

майдан Просвіти,1 м.Рівне, 33013 тел.(0362)69–52–02, факс (0362)62–00–64, Е-mail: oblrada@rada.rv.ua

Архів новин

  
Пн Вт Сер Чт Пт Сб Нд
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Рішення обласної ради 7 скликання

Опубліковано: 23.03.2018

          

У  К  Р  А  Ї  Н  А

РІВНЕНСЬКА   ОБЛАСНА   РАДА

Сьоме скликання

(Сімнадцята сесія)

Р І Ш Е Н Н Я

 

від 16 березня 2018 року                                                                        907

 

Про звернення Рівненської обласної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України щодо правових аспектів оплати праці у сфері охорони здоров’я

Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада

в и р і ш и л а :

1. Звернутися до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров’я України щодо правових аспектів оплати праці у сфері охорони здоров’я (текст звернення додається).

 2. Голові обласної ради забезпечити направлення даного рішення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров’я України.

 

 

Голова ради                                                                     О.Ю. Данильчук

 


Звернення

Рівненської обласної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров’я України щодо правових аспектів оплати праці у сфері охорони здоров’я

 

Ми, депутати Рівненської обласної ради, висловлюємо глибоке обурення та незадоволення ситуацією, що склалася з рівнем оплати праці у сфері охорони здоров’я. Зокрема, в результаті підвищення мінімальної заробітної плати з 1 січня 2018 року до 3723 гривень (згідно з статтею 8 Закону України «Про Держаний бюджет України на 2018 рік») та непідняття до даного рівня посадового окладу І розряду за Єдиною тарифною сіткою, який з 1 січня 2018 року становить 1762 гривень (згідно з статтею 7 Закону України «Про Держаний бюджет України на 2018 рік», статтею 6 Закону України «Про оплату праці», статтею 96 Кодексу законів про працю України) відбулося повне нівелювання диференціації посадових окладів заробітних плат працівників з вищою, середньою спеціальною освітою та молодших працівників галузі охорони здоров’я.

Тобто, станом на сьогодні мінімальну заробітну плату отримують працівники з 1 по 12 тарифний розряд за Єдиною тарифною сіткою. Так, посадовий оклад 12 тарифного розряду (а це в медичній галузі відповідає посаді лікаря І категорії терапевтичного профілю або лікаря ІІ категорії хірургічного профілю) з 1 січня становить 3735 гривень, що тільки на
12 гривень перевищує мінімальну заробітну плату. Таким чином наразі однакову заробітну плату, а саме – мінімальну заробітну плату в галузі охорони здоров’я отримують фельдшер з медицини невідкладних станів, молодша медична сестра, медична сестра з середньою спеціальною освітою, незалежно від категорії, лікар з медицини невідкладних станів,
лікар-початківець, лікар ІІ категорії хірургічного й терапевтичного профілів та лікар І категорії терапевтичного профілю.

В умовах адекватного функціонування Єдиної тарифної сітки, при встановленні 1 розряду за Єдиною тарифною сіткою на рівні мінімальної заробітної плати, посадовий оклад 12 тарифного розряду (враховуючи тарифний коефіцієнт 2,12) з 1 січня 2018 року мав би становити
7883 гривень, а посадовий оклад лікаря вищої категорії хірургічного профілю
(14 тарифний розряд з тарифним коефіцієнтом 2,42) – 9010 гривень.

Проте, натомість, маємо повне ігнорування Єдиної тарифної сітки та цілковиту «зрівнялівку» в оплаті праці. Рекомендації уряду та Міністерства охорони здоров’я України роботодавцям галузі охорони здоров’я проводити диференціацію заробітних плат працівникам з вищою та середньою медичною освітою у вигляді максимального використання додаткових виплат (за складність і напруженість в роботі, за збільшений обсяг навантажень щодо встановлених нормативів, за розширену зону обслуговування, премій тощо), звучать нереально, оскільки фонд заробітної плати на основі цільової медичної субвенції більшості медичних установ далеко не завжди перекриває обов’язкові виплати.

Таким чином, наявні обґрунтовані підстави вважати, що такий низький рівень оплати праці медичних працівників у майбутньому обернеться катастрофічно низьким їх пенсійним забезпеченням.

Така система оплати праці у сфері охорони здоров’я може також призвести до того, що молоді спеціалісти не будуть зацікавленні в працевлаштуванні в заклади охорони здоров’я, а наявні працівники з досвідом роботи будуть змушені здійснювати пошуки більш високооплачуваної роботи, що може спричинити різкий дефіцит кадрів у медичній сфері.

З огляду на зазначене, з метою забезпечення справедливої та гідної заробітної плати працівників у сфері охорони здоров’я, звертаємося із пропозицією переглянути систему оплати праці працівників закладів охорони здоров’я; знайти спосіб врегулювання ситуації щодо диференціації оплати праці між працівниками сфери охорони здоров’я відповідно до займаних посад, освіти, кваліфікації.

Також вважаємо за необхідне в обов’язковому порядку забезпечити виплату надбавки медичному персоналу, водіям та санітарам виїзних бригад екстреної медичної допомоги - за особливий характер праці у розмірі
20 відсотків посадового окладу, надбавки за особливі умови праці у розмірі
20 відсотків посадового окладу та матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань в розмірі посадового окладу, немедичному персоналу системи екстреної медичної допомоги – матеріальну допомогу на оздоровлення  в розмірі посадового окладу.

 

 

Схвалено

Рішення Рівненської обласної ради

від 16 березня 2018 року

№ 907

Назад до розділу