• На головну

  • Версія для
    друку

  • Мапа сайту

  • Контакти
Закрити

Авторизація

Увійти на сайт | Реєстрація

майдан Просвіти,1 м.Рівне, 33013 тел.(0362)69–52–02, факс (0362)62–00–64, Е-mail: oblrada@rada.rv.ua

Анонси подій

29 листопада 2019 року відбудеться пленарне засідання двадцять дев'ятої сесії обласної ради сьомого скликання

Засідання відбудеться в сесійній залі обласної ради (м.Рівне, майдан Просвіти, 2, ІІІ поверх). Початок об 11-00 год.

24 жовтня 2019 року о 10-00 год. в каб.301 обласної ради відбудеться

засідання постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посад керівників закладів охорони здоров'я спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області

Запрошують взяти участь у конкурсі дитячо-юнацької творчості "Перлина Fest"



Архів новин

  
Пн Вт Сер Чт Пт Сб Нд
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Рішення обласної ради 7 скликання

Опубліковано: 10.09.2018

У  К  Р  А  Ї  Н  А

РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА

Сьоме   скликання

(Двадцята сесія)

 Р І Ш Е Н Н Я

від 07 вересня 2018 року                                                                                 № 1093

 

Про Програму правової освіти населення Рівненської області на 2018-2020 роки

 

Враховуючи подання Рівненської облдержадміністрації, з метою реалізації вимог статті 57 Конституції України та створення належних умов для забезпечення громадянам конституційного права знати свої права і обов’язки, поглиблення в Рівненській області діяльності з правової освіти та виховання у громадян поваги до Закону, керуючись статтею 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада

в и р і ш и л а:

1. Звіт про виконання Програми правової освіти населення Рівненської області на 2016-2020 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 08.09.2016 № 264 взяти до відома (додається).

2. Затвердити схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 20.06.2018 № 411 Програму правової освіти населення Рівненської області на 2018-2020 роки (далі – Програма), що додається.

3. Обласній державній адміністрації:

- забезпечити організацію та виконання Програми;

- передбачати в межах наявних фінансових ресурсів кошти на реалізацію Програми;

- інформувати обласну раду про хід виконання Програми щороку до  25 січня.

4. Рішення обласної ради від 08.09.2016 № 264 “Про Програму правової освіти населення Рівненської області на 2016-2020 роки” визнати таким, що втратило чинність.

5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань Регламенту, діяльності правоохоронних органів та боротьби з корупцією, з питань бюджету, фінансів та податків.

 

 

Голова ради                                                                        О.Ю. Данильчук

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рівненської обласної ради
від 07 вересня 2018 року № 1093

 

 

 

СХВАЛЕНО
Розпорядження голови Рівненської облдержадміністрації
від 20 червня 2018 року № 411

 


 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА

правової освіти населення Рівненської області на 2018-2020 роки

 

І. Загальні положення

Програма правової освіти населення Рівненської області на
2018-2020 роки  (далі – Програма) розроблена
Головним територіальним управлінням юстиції у Рівненській області на виконання Національної програми правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України
від 18 жовтня 2001 року № 992/2001, розпорядження Кабінету Міністрів України №638-р від 13.09.2017 “Про реалізацію правопросвітницького проекту “Я маю право!” у 2017-2019 роках”
, за ініціативи Рівненської обласної міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення, утвореної при Рівненській обласній державній адміністрації.

Співрозробниками та виконавцями заходів Програми є  члени Рівненської обласної  міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення.

Правова освіта – це комплекс системних заходів щодо реалізації державної політики, одним із пріоритетних завдань якої є підвищення рівня правової культури та вдосконалення системи правової освіти населення, створення належних умов для набуття громадянами правових знань, а також забезпечення їх конституційного права знати свої права і обов’язки.

         Програма правової освіти  передбачає  подальше створення необхідних умов для набуття широкими верствами населення правових знань та навичок у їх застосуванні, забезпечення доступу громадян до джерел правової інформації та безоплатної правової допомоги, формування у них поваги до права, а також визначає основні напрями правоосвітньої діяльності та першочергові заходи щодо їх реалізації.

 

ІІ. Мета Програми

Програму розроблено з метою визначення комплексу організаційно-методичних та інших заходів, спрямованих на підвищення рівня правової освіти населення Рівненської області.

Метою Програми є створення належних умов для підвищення загального рівня правової культури та вдосконалення системи правової освіти населення області, набуття громадянами необхідного рівня правових знань, знання своїх прав та свобод і механізмів їх захисту.

 

ІІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

Подолання де­формації правової свідомості та створення умов для підвищення рівня правової культури населення, активної і свідомої участі громадян у здійснен­ні реформи є сьогодні першочерговим за­вданням суспільства і держави на шляху розбудови в Україні громадянського суспільства і правової держави. Необхідно проводити роботу щодо роз’яснення  напрямів та суті прогресивних реформ в Україні, пояснення основних термінів, ознайомлення громадськості з новими нормативно-правовими актами та механізмами захисту своїх прав і свобод.

Саме правова культура та правове виховання населення є со­ціальною гарантією дії верховенства правового закону в суспільстві.  Проблема правової свідомості і правової культури є тривалий час актуальною і це обумовлює потребу в неухильному зростанні і досягненні високого рівня правової культури кожного гро­мадянина, кожної посадової особи, кожного дер­жавного службовця і, особливо, професійних юристів, на яких припадає головна робота у зако­нотворчості і застосуванні права. Лише тоді рі­вень правової культури населення досягне найви­щого щабля розвитку, лише тоді кожен громадя­нин держави відчує власну приналежність до правового життя країни, буде активним учасни­ком правового процесу і матиме змогу самостій­но аналізувати чинне законодавство, відзначаю­чи його здобутки і недоліки.

Правова освіта населення починається у сім’ї, дошкільних навчальних закладах, де дітям надаються початкові знання про норми поведінки, звички щодо їх виконання, виховується повага до батьків, вчителів, людей похилого віку та інших осіб, формуються алгоритми морально-правової поведінки, нетерпимість до порушників норм права, почуття відповідальності за свою поведінку.

Процес правової освіти повинен бути безперервним, тому  надання дітям необхідного рівня правових знань повинно продовжуватися у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах. До проведення широкої позааудиторної роботи з правового навчання і виховання залучатимуться вчені, представники правозахисних організацій, працівники правоохоронних органів, члени Координаційної ради молодих юристів при Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області.

Складовою частиною правової освіти є самоосвіта громадян з питань держави і права.

Методичні матеріали з правової освіти населення розробляються Головним територіальним управлінням юстиції у Рівненській області.

Розроблення пропозицій щодо координації діяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, навчальних та культурних закладів, засобів масової інформації у сфері правової освіти, а також надання методичної допомоги у проведенні цієї діяльності здійснює Рівненська обласна міжвідомча координаційно-методична рада з правової освіти населення.

Місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування затверджують склад місцевих міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення,  положення про них, вирішують у межах своєї компетенції питання організаційного і матеріально-технічного забезпечення їх діяльності.

Організація та здійснення заходів щодо правової освіти населення повинні здійснюватися за активної участі  органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, навчальних та культурних закладів, наукових установ, міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення, видавництв і видавничих організацій, засобів масової інформації.

З метою розвитку правової освіти населення необхідно через засоби масової інформації систематично інформувати населення про національне законодавство, діяльність органів законодавчої, виконавчої, судової влади тощо.

Для подальшого вдосконалення правової освіти населення області в межах державного замовлення необхідно створювати загальні і навчальні телевізійні та радіомовні канали, друковані видання, а також запроваджувати сторінки, рубрики та інші популярні форми надання правової інформації. Відповідну правоосвітню та правовиховну діяльність повинні здійснювати заклади культури.

За участю органів виконавчої влади, Головного територіального управління юстиції у Рівненській області, навчальних закладів і наукових установ необхідно проводити лекторії, кінолекторії, правові клуби, виставки друкованої продукції правового спрямування, зустрічі з фахівцями-юристами
та інші заходи.

 

IV. Шляхи досягнення мети

        Досягнення вказаної мети можливе шляхом:

         створення належних умов для набуття громадянами знань про  свої права, свободи і обов'язки;

       підвищення рівня правової освіти населення, насамперед учнівської та студентської молоді, викладачів правових дисциплін, громадян;

       широкого інформування населення про правову політику держави та законодавство;

       забезпечення вільного доступу громадян до джерел правової інформації;

вдосконалення системи правової освіти населення;

       роз’яснення механізмів надання безоплатної первинної та вторинної правової допомоги.

 

V. Заходи Програми

Прогнозні обсяги та джерела фінансування заходів, передбачених Програмою, наведені у додатку 1.

Перелік основних заходів з виконання Програми наведено у додатку 2.

 

VI.  Очікувані результати ефективності Програми

Виконання Програми сприятиме:

практичній реалізації статті 57 Конституції України щодо гарантування громадянам права знати свої права і обов'язки; Національної програми правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України від 18 жовтня 2001 року № 992/2001, Закону України “Про безоплатну правову допомогу”;           розпоряджень Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2017 року №638-р “Про реалізацію правопросвітницького проекту “Я маю право!” у 2017-2019 роках”, від 20 грудня 2017 року №1012-р “Про схвалення Стратегії інформування громадян про гарантовані їм Конституцією та законами України права на період до 2019 року”;

підвищенню рівня правової культури громадян області;

підвищенню рівня правової інформованості населення області;

формуванню у громадян поваги до права, загальнолюдських та національних правових цінностей, а також подоланню правового нігілізму;

поширенню серед населення області знань про державу і право, про державні реформи, зокрема через засоби масової інформації, розповсюдження правової літератури;

         активній участі в організації і здійсненні заходів із правової освіти населення області місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів юстиції, правоохоронних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, об'єднань громадян, навчальних закладів та закладів культури, міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення, засобів масової інформації;

        роз’яснення суті  реформування в Україні та основних нововведень.

        Оцінка ефективності виконання заходів Програми проводиться за результатами річних аналізів з виконання програмних заходів.

 

VII. Система управління та контролю за ходом виконання Програми

Координація роботи з виконання Програми покладається на Рівненську обласну міжвідомчу координаційно-методичну раду з правової освіти населення, утворену при обласній державній адміністрації, та Головне  територіальне управління юстиції у Рівненській області. Інформація про хід виконання Програми заслуховується щороку на засіданнях Рівненської обласної міжвідомчої координаційно-методичної ради.

 

VIII. Джерела фінансування

Фінансування Програми здійснюється з обласного бюджету та за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством.


Додаток 1 до Програми                                                                              

 

 

 

П А С П О Р Т    П Р О Г Р А М И

правової освіти населення Рівненської області на 2018-2020 роки

 

 

 

1.

Ініціатор розроблення Програми

Рівненська обласна міжвідомча координаційно-методична рада з правової освіти населення, утворена при Рівненській обласній державній адміністрації, Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області

 

2.

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми

Національна програма правової освіти населення, затверджена Указом Президента України від
18 жовтня 2001 року № 992/2001.

 

Розпорядження Кабінету Міністрів України №638-р від 13.09.2017 “Про реалізацію право просвітницького проекту “Я маю право!” у 2017-2019 роках”

 

3.

Регіональний замовник

Програми

Рівненська обласна державна адміністрація

 

4.

Розробник Програми

Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області

 

5.

Співрозробники Програми

Члени Рівненської обласної міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення

 

6.

Відповідальний виконавець Програми

Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області

 

7.

Термін реалізації Програми

2018-2020 роки

 

 

 

8.

Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми

 

Обласний бюджет

9.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, усього,

 

 

 

150000,00 гривень

 

у тому числі:

коштів обласного бюджету

 

150000,00 гривень

 

коштів інших джерел

 

 

10.

Прогнозні обсяги та джерела фінансування

 

 

тис. гривень

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми

2018 рік

2019

рік

 

2020

рік

 

Усього витрат на виконання Програми

Обсяг ресурсів, усього,

у тому числі:

50,0

50,0

50,0

 

150,00

 

державний бюджет

-

-

-

-

обласний бюджет

50,0

50,0

50,0

 

150,00

 

районні, міські (міст обласного значення) бюджети

-

-

-

-

бюджети сіл, селищ, міст районного підпорядкування

-

-

-

-

кошти небюджетних джерел

-

-

-

-

 

Додаток 2 до Програми


Звіт

про виконання  Програми правової освіти населення

Рівненської області на 2016-2020 роки

 

Пріоритетними напрямами державної політики на сучасному етапі є виховання правової культури та формування правосвідомості громадян, розвиток правової освіти населення. Функцію координації діяльності органів виконавчої влади щодо правової освіти громадян та її методичного забезпечення покладено на Міністерство юстиції України та його територіальні управління.
Програма правової освіти населення Рівненської області на 
2016-2020 роки  передбачає подальше створення необхідних умов для набуття широкими верствами населення правових знань та навичок у їх застосуванні, забезпечення доступу громадян до джерел правової інформації та безоплатної правової допомоги, формування у них поваги до права, а також визначає основні напрями правоосвітньої діяльності та першочергові заходи щодо їх реалізації.
Метою Програми є створення належних умов для підвищення загального рівня правової культури та вдосконалення системи правової освіти населення області, набуття громадянами необхідного рівня правових знань, знання своїх прав та свобод і механізмів їх захисту.

Координація діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, громадських організацій, засобів масової інформації, з правової освіти населення, формування у громадян правового світогляду здійснюються управлінням юстиції безпосередньо та через міжвідомчі координаційно–методичні ради з правової освіти населення (МКМР).

Протягом 2016-2017 років  обласною МКМР з правової освіти населення проведено чотири засідання на яких розглянуто наступні питання:

1. Надання безоплатної правової допомоги внутрішньо переміщеним особам та учасникам антитерористичної операції Рівненської області.

2. Загальна практика: сімейна медицина – основа формування Національної системи охорони здоров’я.

3. Про затвердження Плану роботи Рівненської обласної МКМР з правової освіти населення на 2016 рік.

4. Сучасні підходи до організації профілактичної роботи з неповнолітніми;

5. Участь громадян у процесі децентралізації.

6. Реалізація у 2016 році Рекомендацій Рівненської обласної МКМР з правової освіти населення.

7. Новий паспорт громадянина України у вигляді – ID картки.

8. Правове виховання молоді засобами бібліотечного впливу.

9. Проведення інформаційно-просвітницьких заходів, спрямованих на формування відповідального батьківства у дітей та молоді з метою раннього виявлення сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги в рамках діяльності спеціалізованих формувань “Мобільний консультаційний пункт соціальної роботи” центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Рівненської області.

10. Про стан виконання Програми правової освіти населення Рівненської області у 2016 році.

11. Проведення брифінгів та прес – конференцій з метою роз’яснення населенню норм законодавчих актів щодо заборони жорстокості, насильства, незаконного обігу наркотичних засобів, виготовлення та розповсюдження парнографічної продукції, тощо.

12. Принципи і методи ефективної роботи з неповнолітніми правопорушниками. Презентація на тему: “Модель пробації для неповнолітніх.

13. Реалізація у 2017 році Рекомендацій Рівненської обласної МКМР з правової освіти населення.

14. Про затвердження Плану роботи Рівненської обласної МКМР з правової освіти населення на 2018 рік.

Завдяки тісній співпраці Головного територіального  управління юстиції у Рівненській області з органами державної влади та місцевого самоврядування в області налагоджена робота з надання безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення. В області працюють громадські правові приймальні та юридичні клініки, постійно діючі та виїзні консультативні пункти. Громадські правові приймальні створені при районних державних адміністраціях, виконкомах міських та сільських рад, відділах ДРАЦС та громадських організаціях.

З метою забезпечення правового захисту громадян шляхом надання безкоштовних консультацій при Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області діє  громадська правова приймальня.

Активно працює “гаряча лінія”, створена при Головному  територіальному управлінні юстиції у Рівненській області.

Відповідно до наказу Головного управління юстиції у Рівненській області від 11.06.2008 № 347 “Про роботу виїзної громадської приймальні при відділі нотаріату” створено виїзну громадську приймальню, яка має на меті проводити виїзний прийом громадян у віддалених населених пунктах, які не забезпечені нотаріальними послугами, за участю працівників відділу нотаріату, із залученням приватних нотаріусів для надання юридичної допомоги, консультацій та вчинення окремих видів нотаріальних дій, згідно з вимогами Закону України “Про нотаріат”.

          В рамках діяльності оперативного штабу захисту аграріїв від рейдерів на Рівненщині Головним територіальним управління юстиції у Рівненській області спільно з Регіональним центром надання безоплатної вторинної правової допомоги у Рівненській області розроблено Графік роботи мобільних точок доступу до системи безоплатної правової допомоги по населених пунктах Рівненської області. Працівники Рівненської юстиції та Бюро безоплатної правової допомоги консультували людей у районах, як діяти у ситуаціях, коли рейдери захоплюють землю або урожай, допомагали правильно написати скаргу на дії реєстраторів, які вчинили неправомірні дії з нерухомим майном.

Активну роботу здійснює мобільний консультпункт  з метою надання адресної безоплатної правової допомоги незахищеним верствам населення у 2018 році, згідно спільно затвердженого Графіку з Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Рівненській області, із залученням представників Департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації.       

         Відповідно до Графіку роботи мобільних точок доступу до системи безоплатної правової допомоги по населеним пунктах Рівненської області на 2018 рік керівництвом Головного територіального управління юстиції у Рівненській області спільно з керівництвом Регіонального та місцевого центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Рівненській області здійснюються виїзди та прийом громадян на базі об’єднаних територіальних громад (ОТГ) та сільських рад Рівненської області.

         Посадові особи Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області здійснюють щомісячні виїзні прийоми громадян на базі районних відділів державної виконавчої служби, згідно  щомісячних затверджених Графіків.

Також слід зазначити, що наказом від 01 лютого 2018 року № 14/07         “Про затвердження Графіка особистого прийому громадян посадовими особами Головного територіального управління юстиції у Рівненській області у режимі відеоконференц-зв’язку на 2018 рік” при Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області здійснюється прийом громадян посадовими особами у режимі відеоконференц-зв’язку.

Великий досвід в напрямку організації діяльності громадських приймалень мають органи внутрішніх справ, прокуратура, державна податкова адміністрація, де громадянам постійно надається правова допомога. Не стоять осторонь цієї роботи й управління у справах молоді та спорту, центри соціальної служби для молоді. Зокрема, вони організовують активну правовиховну роботу серед неповнолітніх і молоді, які перебувають у місцях позбавлення волі.

 Громадські правові приймальні (юридичні клініки) створені також на базі вищих навчальних закладів. Таким чином, студенти юридичних факультетів на практиці можуть застосовувати знання, отримані на теоретичних курсах, і під керівництвом досвідчених викладачів надавати юридичну допомогу соціально незахищеним верствам населення та одночасно набувати практичний фаховий досвід.

         В напрямку правової освіти Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області співпрацює з Рівненською філією Київського університету права НАН України, Національним університетом «Острозька академія», Рівненським державним аграрним коледжем, Рівненським коледжем економіки та бізнесу, Рівненським кооперативним економіко–правовим коледжем, Міжнародним економіко-гуманітарним університетом імені академіка Степана Дем’янчука та іншими навчальними закладами області, Головним управлінням ДФС у Рівненькій області, Головним управлінням Національної поліції в Рівненській області, прокуратурою Рівненської області, управліннями і відділами Рівненської обласної державної адміністрації та міського виконавчого комітету.

Головним територіальним управлінням юстиції у Рівненській області налагоджена співпраця з Рівненською обласною універсальною науковою бібліотекою та Рівненською обласною бібліотекою для молоді. В них управлінням юстиції створено та оформлено “куточки” правової літератури, де демонструються матеріали на правову тематику (методичні матеріали, пам’ятки буклети розроблені Головним територіальним управлінням) та офіційні (періодичні) видання Міністерства юстиції України, рекомендації необхідні при захисті своїх прав та інтересів в державних органах, установах, організаціях. Бібліотеки доповнюють “куточки” науковою і навчальною правовою літературою та проводять ознайомлення відвідувачів з наданими матеріалами та літературою. На базі бібліотек створені і діють постійно діючі виставки, на яких представлені інформаційні матеріали, розроблені в рамках проекту “Я маю право!”  для розповсюдження серед населення.

У своїй правоосвітній діяльності управління юстиції області взаємодіють з громадськими організаціями. Досить тісна співпраця налагоджена з обласними організаціями Спілки юристів; Спілки журналістів; Відділенням нотаріальної палати України в Рівненській області; благодійним фондом “Правничі ініціативи”, створеним при Національному університеті “Острозька академія”; РОГО “Комітет виборців України”; Громадською організацією “Правовий супровід “ADAMARIS”; Рівненським відділенням Асоціації Правників України; ГО “Спілка жінок Рівненщини”; ГО “Євромайдан”; ГО “Чайка”; ГО “Правове поле” та ін. Формами співпраці є проведення спільних заходів.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області здійснює свою діяльність Координаційна рада молодих юристів.

         Головним територіального управління юстиції у Рівненській області проведено ряд заходів, в тому числі і в рамках Всеукраїнського проекту “Я маю право!”:

        - до Міжнародного дня захисту дітей;

        - з нагоди відзначення Конституції України;

        - присвячених відзначенню Дня Незалежності України та Дня Державного Прапора України;

         - до Дня юриста;

         - Всеукраїнського тижня права;

         - заходи з надання безоплатної правової допомоги громадянам України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції;

         - роз’яснювальна робота серед населення з питань законодавства про права та обов’язки, соціальний та правовий захист військовозобов’язаних, призваних на військову службу у зв’язку з мобілізацією, резервістів, а також військовослужбовців, прийнятих на військову службу в добровільному порядку (за контрактом) та інші.

У підвищенні правової освіти та культури громадян також важлива роль відведена засобам масової інформації, які виступають провідниками ідей демократичних змін у суспільстві, а тому повинні виважено та об’єктивно висвітлювати події суспільного життя, ініціювати зростання правової культури громадян. Адже саме ЗМІ активно формують громадську думку, коригують наші уявлення про моральне й аморальне, про доступне і заборонене.

Варто відмітити, що на сьогоднішній день одним із найпопулярніших засобів масової інформації є Інтернет видання. З появою та поширенням мережі Інтернет набули широкого розповсюдження Інтернет – ЗМІ (майже всі ЗМІ мають свої сайти в Інтернеті, де розміщується  постійно поновлювана інформація), тому громадяни (особливо молодь) для ознайомлення з новинами використовують інтернет-джерела, як електронні версії звичайних газет так і спеціалізовані сайти новин.

З метою широкого інформування населення, Головним територіальним управлінням юстиції у Рівненській області висвітлюється інформація для населення про реформи, які запроваджуються Міністерством юстиції України, діяльність управління юстиції, про Всеукраїнський правопросвітницький проект “Я маю право!” та інша правова інформація не лише на власному веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Рівненській області, а й через сторінку у мережі Fasebook.

Для активного висвітлення впроваджених реформ Міністерством юстиції України та запроваджених сервісів, а також популяризації серед населення Всеукраїнського правопросвітницького проекту “Я маю право!” керівництвом та працівниками управління проведено низку заходів для висвітлення цих питань.

         У загальноосвітніх навчальних закладах області створено дієві системи правової освіти та правового виховання, які передбачають формування правової освіченості учнівської молоді в початковій, середній та старшій школі, заходи щодо підвищення професійної компетентності педагогів, що включають в себе систематичне проведення виховних заходів (тижнів, декад правової освіти), презентацій, зустрічей з представниками органів місцевого самоврядування, фахівцями-юристами, працівниками міліції, прокуратури, лікарями, виступів учнівських агітбригад та участь школярів в акціях; залучення дітей з «групи ризику» до гурткової та позакласної роботи.

Навчальні семінари для викладачів з основ правознавства проводяться згідно плану роботи методичних обєднання вчителів суспільствознавчих предметів.

В органах учнівського самоврядування діють центри і комісії правопорядку, профілактики та попередження правопорушень, захисту прав дитини.

Працівниками Рівненського інституту післядипломної педагогічної освіти розроблено методичні рекомендації для здійснення інформаційно-просвітницької роботи щодо становлення демократичної держави та громадянського суспільства  в Україні для використання в загальноосвітніх навчальних закладах області. Налагоджено співпрацю з громадськими організаціями: Платформа розвитку громадянського суспільства «ІСАР-ЄДНАННЯ», Фундація імені князів-благодійників Острозьких та Молодіжний ресурсний центр «ДЖОБС ХАБ»; з Центром розвитку місцевого самоврядування, а також із Рівненським регіональним відділенням Асоціації міст України. У рамках співпраці започатковано проект із підтримки децентралізації у освітній галузі Рівненщини «Формування та розвиток професіоналізму керівників освіти регіону в умовах стратегічних змін як імператив мотиваційного менеджменту», у межах якого розроблені методичні рекомендації щодо створення органу управління освітою об’єднаної територіальної громади.

Працівниками кабінету редакційно-видавничої діяльності Рівненського ОІППО для потреб інститутів громадянського суспільства Рівненщини, їх освітнього спрямування щомісячно поширюється електронний дайджест грантових, обмінних можливостей та конкурсів.

У закладах загальної середньої освіти, професійно-технічної та вищої освіти до навчальних програм включено теми з питань розвитку громадянського суспільства, зокрема: «Становлення громадянського суспільства в Україні», «Громадянське суспільство та правова держава: проблеми становлення в Україні», «Права, свободи і обов’язки людини і громадянина», «Правова, соціальна держава. Шляхи формування в Україні», «Становлення та розвиток правової системи України».

Під час уроків, лекційних та семінарських занять досліджуються питання:

- формування концепції громадянського суспільства, його інститутів;

- шляхи формування соціальної, правової держави в Україні;

- становлення та розвитку правової системи в Україні.

У закладах освіти області проведено відповідні заходи з тем: «Громадянином бути зобов’язаний»; «Громадянин і держава: розвиток громадянського суспільства»;  «Основні права і свободи громадянина України»; «Становлення громадянського суспільства: Європейський досвід та українські реалії»; «Правовий статус засобів масової інформації в Україні»;

- години спілкування «Права, свободи та обов’язки людини і громадянина», «Європейські цінності – основа демократичної України»; «Конституція – наш основний гарант»; «Революція гідності і свободи – шлях до розвитку громадянського суспільства».

 На базі правничого факультету Національного університету «Острозька академія» функціонує юридична клініка «Pro Bono», яка займається наданням послуг із правового консультування малозабезпечених громадян, підготовки документів юридичного характеру, представництва інтересів громадян в судових та адміністративних органах.

Створено «Юридичні клініки» у Рівненському інституті приватного вищого навчального закладу Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» та його Дубенській філії, Рівненському державному аграрному коледжі, які безкоштовно надають правову допомогу соціально незахищеним категоріям населення, беруть участь в роботі громадських приймалень міста.

У навчальних закладах області в грудні проводиться  Всеукраїнський урок «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини.

У закладах освіти проведено правові всеобучі учнів щодо недопущення аморальних проявів поведінки під час освітнього процесу та в позаурочний час, спрямовані на запобігання всіх форм насилля; засідання учнівських комітетів «Сьогодні ми діти – завтра громадяни України».

У публічно-шкільних бібліотеках організовано тематичні виставки інформаційних матеріалів, літератури «Я і мої права»,  «Згідно з законом», документів «Права неповнолітніх». Членами органів учнівського самоврядування випущено правові бюлетені «Кримінальна відповідальність за хуліганство», буклети «Щоб було щасливе дитинство …».

        Таким чином, можна зазначити, що дана Програма була спрямована на підвищення правосвідомості та правової культури як окремих громадян, так і всього населення. 

 

 

 

 

 

 


Назад до розділу